پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام -  اقدامات کنترلی و پیشگیرانه با اعلام وضعیت خطر‌ مسئولان و توصیه به شهروندان برای در خانه ماندن با حضور طلاب حوزه‌های علمیه ایلام در پاک‌سازی، امید دهی و تغسیل متوفیان کرونایی و از طرفی کاهش تردد جاده‌ای اخباری است که در این گزارش باهم می‌خوانیم.

15اکیپ شبانه‌روز پای‌کار ضدعفونی معابر عمومی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وعد مراد بیگی‌مدیر حوزه علمیه استان ایلام با ارائه گزارشی از خدمات طلاب حوزه علمیه ایلام به رسانه‌ها گفت: طلاب و روحانیون ایلامی هم مردم را تنها نگذاشته‌اند و در همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در ایلام، با عشق برای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های ضدعفونی کردن معابر، خیابان‌ها، امکان تجاری  با 15 اکیپ و به‌صورت شبانه‌روز و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی با بیش از 200 بسته در بین نیازمندان کار خود را آغاز کردند.

تولید ماسک و توزیع بین مردم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مراد بیگی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که موردتوجه و استقبال مردم و خیرین قرار گرفت و اقدام به حمایت و پشتیبانی کردند، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک با حضور طلاب و روحانیون جهانی بوده است. در این کارگاه روزانه ماسک‌ها تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

خدمت‌رسانی طلاب به بیماران کرونایی
وی اظهار کرد: حضور طلاب در بیمارستان‌های استان و کمک به بیماران کرونایی موضوعی بود که خیلی موردتوجه مردم و استقبال پزشکان قرار گرفت. مسئله‌ای که‌موجی از شادی را هم به همراه داشته است. این مسئله و سایر اتفاقات باعث شد مردم به حوزه و روحانیت دلگرم‌تر شوند.

کفن‌ودفن اموات کرونایی

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: مسئله مهمی که این روزها باید به آن اشاره کرد، تجهیز، تغسیل و کفن‌ودفن اموات کرونایی است. مسئله‌ای که اگر پروتکل بهداشتی در آن رعایت نشود، ممکن است مشکلات برای طلاب و روحانیون جهادی که کار غسل، کفن‌ودفن اموات را انجام دهند، به وجود بیاورد. به‌هرحال این کار باوجود خطر انتقال ویروس هرروز با حضور 24 طلبه برادر و خواهر در حال انجام است.

جریان آموزشی طلاب تعطیل نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مراد بیگی به فعالیت‌های آموزشی طلاب استان ایلام هم اشاره کرد و گفت: در استان ایلام 7 مدرسه علمیه، 490 طلبه و 35 استاد فعالیت دارند و در این ایام کرونایی مشغول تحصیل در فضای مجازی می‌باشند، به این صورت که هرروز صوت اساتید در کانال‌ها بارگذاری و طلاب با گوش دادن به آن‌ها تقریرات درس را می‌نویسند و ارسال می‌کنند.

کاهش 62 درصدی تردد در جاده‌های ایلام

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس‌راه استان ایلام با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مقررات سخت گیرانه در خصوص ترددهای غیرضروری و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی طی 2 روز گذشته به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری خوب مردم و اعمال مقررات جریمه و توقیف خودروهای اندک افراد متخلف باعث کاهش چشم‌گیر ترددهای بین‌شهری در استان شده است.

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: محورهایی که قبلاً دارای فراوانی تردد بودند مورد تمرکز قرار گرفتند و طی 24 ساعت گذشته شاهد بیشترین کاهش تردد در این محورها ازجمله محور زرنه-سومار بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای متخلف از مقررات در مبادی ورودی استان به میزان 5 میلیون ریال جریمه و خودروی افراد خاطی به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

همتی زاده همچنین گفت: برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا خودروهایی که در درون استان نیز تردد غیرضروری داشته باشند برابر مقررات جریمه خواهند شد.

وی در پایان گفت: همه ما باید مکلف به عمل به توصیه‌های بهداشتی و پیوستن به پویش در خانه بمانیم برای قطع زنجیره انتشار ویروس و بیماری باشیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان