یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403| 28 April 2024

کاربردها و ویژگی های چسب پهن

۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۷:۵۸ چاپ کدخبر: 20558

آفتاب ایلام |امروزه چسب به یکی از مهم ترین و اثر بخش ترین بخش های زندگی بشر تبدیل شده است و نمی توان نقش مهم و کمک کننده آن را در زندگی روزمره افراد نادیده گرفت.


 چسب پهن معمولی یکی از قوی ترین و پرکاربردترین نوارهای چسب در در مصارف خانگی است. همچنین یکی از چسب های پرکاربرد کتابفروشان و لوازم التحریر و اداره جات است.
این چسب با نام های دیگری مانند چسب کریستال، چسب بسته بندی، چسب شیشه و... شناخته می شود.
شکل ساختاری این نوع چسب ها به این صورت است که لایه ای از مواد چسبنده بر روی نوارهایی از مواد مختلف مانند کاغذ، فیلم، پلاستیک، فویل یا فلز و پارچه پوشانده می شود. همانطور که گفتیم این چسب ها کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از این زمینه های کاربردی بسته بندی کارتن در منازل و کارخانجات است.


ویژگیهای چسب پهن


این چسب کاربردهای بسیار متفاوتی دارد زیرا در بین تمامی طبقات کاربرد فراوانی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این چسب قدرت چسبندگی عالی و منحصر به فرد آن است و همچنین این چسب دارای خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی است.این چسب انواع مختلفی دارد از انواع مختلف این چسب می توان به چسب کاغذی، پلاستیکی و پارچه ای اشاره کرد. ممکن است تعجب کنید که چرا انواع مختلفی وجود دارد، زیرا چسب های موجود در هر چسب با مواد شیمیایی مختلفی پوشیده شده اند. انواع چسب پهن برای چسبیدن به سطح نیاز به حرارت یا فشار زیاد ندارند و با فشار کمی به سطح می چسبند.  روزانه تعداد بالایی از چسب پهن تولید و روانه بازار می شود.
چسب پهن با عرض پنج سانتی متری برای بسته بندی کارتن ها بسیار مناسب است و این نوع از چسب به دلیل استفاده از آن برای بسته بندی از خانه تا مغازه ها و ادارات محبوبیت بیشتری دارد. از دیگر ویژگی های جالب این چسب پهن، می توان به قابل چاپ بودن آن اشاره کرد که به این معنی است که می توانید متن، عکس یا لوگو مورد نظر خود را روی آنها چاپ کنید. این ویژگی خاص امکان استفاده گسترده از این چسب را برای جداسازی کارتن ها در کارخانجات و ادارات بر طبق دسته بندی های لازم را فراهم می کند.
یکی دیگر از ویژگی های خوب این چسب قیمت مقرون به صرفه آن است که باعث می شود همه اقشار جامعه بتوانند براحتی آن زا تهیه کنند.
این چسب ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و  در اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند.

 

 

کاربردهای چسب پهن

چسب نواری پهن یکی از چسب های پرکاربرد این روزها است، اگر قصد دارید چیزی را ببندید یا بپیچید، خرید چسب پهن به شما کمک می کند و نقش کلیدی ایفا می کند. قبلا از این چسب برای ساخت جلد کتاب هم استفاده می شد. اما بهترین و اصلی ترین کاربرد این چسب برای بسته بندی جعبه هاست، جدای از بسته بندی، می توان از آن برای تعمیر قطعات شکسته جعبه استفاده کرد و از قدرت بالای آن شگفت زده خواهید  شد.

 

نکاتی که باید هنگام خرید چسب پهن در نظر بگیرید


تهیه این چسب را باید با توجه به سطح مورد نظر در نظر بگیرید، زیرا انواع مختلفی از این چسب وجود دارد که هر کدام برای استفاده در مناطق خاصی مناسب است.
به عنوان مثال، برخی از این چسب ها به فشار حساس هستند، بنابراین در حین استفاده به فشار کمی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به حرارت نیاز دارند و هنگام گرم شدن است که چسبناک می شوند. این نوع چسب ها که به چسب های دیوار خشک معروف هستند، بسیار پرطرفدار هستند، انواع دیگری از این چسب ها نیز وجود دارند که برای چسبندگی به مقدار کمی آب نیاز دارند، به همین دلیل به آن ها چسب های فعال کننده با آب می گویند. از آنجایی که این چسب بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است، نمونه های بی کیفیتی نیز در بین آنها وجود دارد، بنابراین باید به کیفیت و کارایی آن بسیار دقت کنید، برای سرعت بخشیدن به کار می توانید از دستگاه های چسب کش نیز استفاده کنید، زیرا با استفاده از دست یا قیچی باعث بریدن چسب می شود و در برخی موارد باعث آسیب یا هدر رفتن چسب می شود. توجه داشته باشید که اگر می خواهید روی چسب بنویسید باید از نشانگر سی دی استفاده کنید، زیرا رنگ مارکرهای دیگر مانند نشانگر تخته سفید به راحتی از روی چسب پاک می شود.

ضخامت چسب پهن می‌تواند در انتخاب آن مهم باشد. یک لایه چسب گسترده و ضخیم به شما کمک می کند محصول و کارتن مورد نظر خود را محکم و ایمن تر بسته بندی کنید.


برندهای چسب پهن

از معروف ترین برندهای این چسب،  جانسون، رابو، رازی، ویلسون،اندیکا، آتنا و... میباشد. قیمت چسب پهن با توجه به کارخانه تولید کننده بدلیل استفاده از مواد مختلف در ساخت چسب ممکن است با یکدیگر بسیار متفاوت باش.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان