شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت:جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی می شود.

فرزاد شریفی در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام ایلام اظهار داشت:نمایشگاه گردشگری بین المللی و صنایع وابسته از تاریخ ۲۳الی۲۶ بهمن ماه سال‌جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری لقب گرفته است،افزود:تم(زمینه‌ی) غرفه ی استان در این نمایشگاه،تم گردشگری طبیعت گردی و ماجراجویانه است.
وی در ادامه گفت:تصاویری از جاذبه های گردشگری،تاریخی،تفریحی و طبیعی استان در این نمایشگاه برپا شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان با بیان اینکه این استان دارای جاذبه های گردشگری بکر و منحصر به فردی است،گفت:این جاذبه ها نیازمند معرفی به مردم و مناطق مختلف کشور است و همچنین بازدیدکنندگان خارجی که قطعا در این نمایشگاه حضور دارند.
شریفی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری متنوع موجود در استان و استفاده از بخش خصوصی در این زمینه عنوان کردو افزود: استان ایلام با شرکت بخش خصوصی در دو بخش گردشگری و صنایع دستی از قبیل دفاتر خدمات مسافرتی،اقامتگاه های بوم‌گردی،گردشگری سلامت،گردشگری ماجراجویانه و همچنین صنایع دستی شاخص استان حضور پیدا می کند.
وی به دیگر اقدامات صورت گرفته در این غرفه اشاره داشت وگفت:در این نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری که از قبل آماده شده به سه زبان مختلف جهت جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف آورده شده است.
شریفی در ادامه گفت:همچنین در این نمایشگاه رونمایی اقدامات شاخص و برجسته ای که در سطح استان ایلام از جمله اپلیکیشن ایلام بلد(راهنمای گردشگر و مسافر که در ایام اربعین بسیار کمک کننده و تاثیر گذاربود) در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:همچنین از ۲۳ نشان ملی که در سال‌جاری برای اولین بار ثبت شده اند‌ در این نمایشگاه رونمایی می شوند.
شریفی تصریح کرد:چهار رشته صنایع دستی نیز در این نمایشگاه شامل چیت بافی،بگده ملکشاهی،گلیم بافتی و بافتنی های سنتی که خوشبختانه به نمایشگاه کشور ژاپن هم راه یافته اند، فعالیت دارند.

انتهای پیام/ 



نویسنده: لیلی خاکی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان