دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403| 29 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: ۵۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی در نمایشگاه‌های نوروزی استان ثبت شد.

به گزارش آفتاب ایلام،فرزاد شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این میزان فروش در بازه زمانی دوم تا ۱۲ فروردین ماه ثبت شد که نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی در نقاط مختلف استان فعالیت نوروزی داشتند.

وی یادآور شد: نوروز امسال نمایشگاه‌های استان شامل ۱۱۷ غرفه و بیش از ۶ تخته سیاه‌چادر با حضور ۱۴۰ صنعتگر بود که به عرضه محصولات صنایع‌ دستی، سوغات‌ محلی و تولیدات هنری دست‌ساخته خود پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها آثاری چون محصولات چرمی، حصیر، گوهر و سنگ‌های تزیینی و قیمتی، البسه محلی، گیوه‌، قالیچه، گلیم و گلیم نقش‌برجسته در معرض دید و فروش گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

شریفی ادامه داد: برخی از غرفه‌ نمایشگاه‌ها در زیر سیاه‌چادرها دایر شد و تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی به گردشگران نوروزی کردند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان