دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403| 29 April 2024

افزایش ۲ برابری خرید کلزا در ایلام

۱۴۰۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۲ چاپ کدخبر: 20996

آفتاب ایلام |مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام از افزایش دو برابری خرید کلزا در این استان خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام، حمیدرضا شکری از انبار و سیلوهای خرید کلزا در شهرستان مهران بازدید و  ضمن اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی روستایی در خرید تضمینی کلزا،اظهار داشت:این شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت سیلوها و انبارهای ذخیره خود،محصول کلزا را در اقصی نقاط استان جمع‌آوری و پس از فرآیند غربالگری، توزین و اندازه‌گیری رطوبت،به کارخانه‌های تولید روغن کلزا تحویل می‌دهند.

مدیر کل تعاون روستایی ایلام و با بیان اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز برای خرید تضمینی کلزا در مراکز خرید مستقر شده است،افزود: «کلیه این تجهیزات در ماه گذشته استانداردسازی شده‌اند تا فرآیند خرید  انجام شود.»

وی همچنین از آمادگی انبار سیلوی تعاون روستایی شهرک اسلامیه با ظرفیت 1000 تن برای خرید و تحویل کلزا از کشاورزان در شهرستان مهران خبر داد.

شکری در ادامه با اشاره به آغاز برداشت کلزا در شهرستان دهلران، گفت:پیش‌بینی می‌شود که تولید و تحویل کلزا در این شهرستان با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته به حدود 500 تن برسد.

وی ظرفیت تولید محصول کلزای سال زراعی جاری در شهرستان دهلران را حدود 17 هزار تن عنوان کرد و افزود:این میزان نسبت به سال زراعی گذشته بیش از سه برابر افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد:در این راستا تعاون روستایی استان نسبت به تجهیز انبارها و سیلوهای مراکز تحویل و خرید توسط شبکه تعاون روستایی در سه منطقه دهلران،موسیان و دشت عباس اقدام کرده و آماده تحویل این محصول با ارزش از کشاورزان عزیز است.

به گزارش آفتاب ایلام،حمایت تعاون روستایی از کشاورزان کلزاکار در استان ایلام،گامی مهم در راستای افزایش تولید و رونق کشت این محصول استراتژیک محسوب می‌شود.

علاوه بر این،تجهیز انبارها و سیلوها و افزایش دو برابری خرید کلزا، نشان‌دهنده عزم جدی تعاون روستایی برای حمایت از کشاورزان و بهبود وضعیت معیشت آن‌ها است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان