سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403| 30 April 2024

آفتاب ایلام |مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام از هزینه کرد ماهانه بیش از ۶۰ میلیارد تومان در دوبخش درمان مستقیم و غیر مستقیم در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام،دکتر هادی صبور در گفتگویی با اشاره به هزینه کرد ماهانه بیش از ۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته،اظهار داشت:۲۵ میلیارد تومان در بخش مستقیم و ۳۵ میلیارد تومان نیز در درمان غیر مستقیم در ماه هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۵۹ نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته
گفت:این خدمات شامل ۶۴۷هزار و۲۹۶ ویزیت پزشک عمومی،۷۸ و ۳۶۵ ویزیت پزشک متخصص و ۴۶هزار و ۷۹۷ مورد دندانپزشکی بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام گفت:۳٠٠ هزار نفر معادل بیش از ۵٠ درصد جمعیت کل استان از خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی گفت: همچنین۲۷۲ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس،صورت گرفته است.
وی مراکز درمانی طرف قرارداد در ایلام را ۵۲۵ نفر اعلام کرد و گفت:در این مراکز ۱۷۱ پزشک (۵۱ پزشک عمومی،۹۴ پزشک متخصص، ۲۴ پزشک فوق تخصص)،۳۱ دندان‌پزشک، ۱۰۵ داروخانه،۱۴۹ مرکز پاراکلینیک(۵۸ آزمایشگاه،۳۱ مرکز رادیولوژی،۳۴ مرکز سونوگرافی،۸ مرکز سی‌.تی‌.اسکن،۲۳ مرکز فیزیوتراپی،۲ مرکز ام.آر.آی و یک مرکز پزشکی هسته‌ای)در ۵۶ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان به مردم استان خدمات درمان و پزشکی ارائه می‌دهند.

دکتر صبور در ادامه به اقدامات مدیریت درمان استان در دولت سیزدهم گریزی زد و گفت: ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت ها،ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس،تبدیل وضعیت ۱۲۰ نفر از کارکنان،خرید دستگاه دیالیز،نصب دستگاه OPG،نصب و راه اندازی دستگاه سی آرم،از اهم این اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به خریداری دستگاه‌های جدید در راستای توسعه آزمایشگاه بیمارستان زاگرس،با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال جهت افزایش میزان خدمات‌رسانی به مراجعه‌ کنندگان و بیماران،خاطرنشان کرد:رایزنی‌های لازم نیز برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماموگرافی، ام.آر.آی و سی‌.تی‌.اسکن نیز در این مرکز درمانی انجام گرفته است.
مدیردرمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به ساخت ساختمان مشترک اداره کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی،گفت:همچنین دی کلینیک با زیربنای ۹۵۰۰ متر مربع،در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در ۴ طبقه،در مرحله برگزاری مناقصه است.
دکتر صبور در ادامه به درمانگاه شماره ۲ نیز با زیربنای۲۶۰۰ متر مربع که در زمینی به مساحت ۲۰۱۴ متر مربع و در ۴ طبقه اجرا می شود،اشاره داشت و گفت:این پروژه در حال حاضر ۶ درصد پیشرفت داشته است.
وی در بخش دیگران سخنان خود به درمانگاه مهران اشاره داشت و گفت:این درمانگاه تحویل موقت شده و منتظر برگزاری آزمون استخدام پرسنل جهت شروع به کار در فروردین ماه امسال هستیم.
دکتر صبور به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در دهلران نیز گریزی زد و گفت: بهسازی درمانگاه دهلران،احیا و راه اندازی انبار دارویی،واتاق CPR به صورت استاندارد با اعتبار۳ میلیارد تومان،تجهیز وسایل اتاق CPR به صورت استاندارد،جذب دندانپزشک و احیای این واحد،جذب نیروی درمانی در دولت سیزدهم انجام شده است.
وی گفت: همچنین افزایش تعداد پزشکان درمانگاه در هر شیفت بصورت سه پزشک، افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه،ارتقا درمانگاه عمومی به تخصصی بعد از ۲۰ سال نیز در این دولت صورت پذیرفته است.

مدیردرمان تامین اجتماعی ایلام گفت:در آبدانان نیز تایید ملک جهت راه اندازی درمانگاه انجام و جهت جذب نیرو از طریق آزمون در فروردین ماه امسال(۱۴۰۳) مجوزهای لازم داده شده است.

وی به مجوز خرید زمین برای ساخت درمانگاه دره شهر نیز اشاره داشت و گفت:حصارکشی محوطه زمین درمانگاه دره شهر و واگذاری آن به پیمانکار صورت گرفته است.
دکتر صبور در ادامه با بیان اینکه برای درمانگاه سرابله نیز خرید زمین توسط کارشناسی فنی-مهندسی و کارشناس درمان و املاک مستغلات تایید شده است،افزود:زمین دارای کاربری درمانی بوده که به زودی خریداری انجام می پذیرد و همچنین رایزنی با مقامات محلی فرماندار،مدیرکل راه و شهرسازی جهت خریداری زمین در شهرستان ایوان نیز انجام شده است.
وی به اقدامات حوزه معاونت خرید راهبردی این اداره در دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت:ایجاد نسخه الکترونیک،حمایت از زوج های نابارور در دولت،عقد قرارداد با تمام مراکز ارائه خدمات درمانی درسال ۱۴۰۲ مطابق با بند( ل) تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه کل کشور بیمه های پایه مکلف،همچنین دربحث بیماری های خاص و صعب العلاج، فرانشیز پرداختی از جیب بیمه شده کاهش یا به صفر رسیده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین نیز اشاره داشت و گفت:برگزاری پایگاه درمانی اربعین در مرز مهران که بیش از ۲۶ هزارخدمت از جمله پزشک عمومی،متخصص،دندانپزشک، تزریقات آقایان و خانم ها،سرم تراپی،داروخانه و آزمایشگاه انجام گرفت.
ی در ادامه با بیان اینکه این اقدامات با همکاری بسیج پزشکی به صورت رایگان و شبانه روزی ارائه شده است گفت:این خدمات درمانی ارائه شده به تعداد۲۶۰۷۶نفر شامل؛۹۳۱۰ ویزیت پزشک عمومی و متخصص،۸۶۲۰ نفر خدمات داروخانه،۴۱۷۱ نفر خدمات پرستاری و سرم تراپی برادران،۳۲۲۸خدمات پرستاری و سرم تراپی خواهران،۳۷۴خدمات آزمایشگاه و ۳۲۷ نفر نیز خدمات دندانپزشکی انجام شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: زینب بسطامی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان