جمعه، 14 اردیبهشت 1403| 03 May 2024
امام جمعه:

استقرار اورژانس هوایی در ایلام پیگیری شود

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۳۵ چاپ کدخبر: 21004

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: استقرار اورژانس هوایی (بالگرد) برای جابجایی هوایی بیماران و مصدومان در استان یک ضرورت است که باید از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش آفتاب ایلام،حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار" روز سه شنبه در دیدار با سرپرست و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: برای توسعه و تقویت حوزه بهداشت و درمان ایلام در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده ولی با توجه به حجم نیازهای استان، این اقدامات باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حضور تیم‌های درمانی تخصصی خیریه نظیر موسسه محکم خیر و برکات زیادی برای استان داشته است، ابراز کرد: ایجاد مرکز جراحی ویژه کودکان یا درمان افراد با ناهنجاری‌های مادرزادی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های مردم استان و به ویژه بیماران دارد و این نوع خدمات در استان بایستی افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در ایلام یک اتفاق مهم و قدم بزرگی در حوزه بهداشت و سلامت استان است که باید دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه و تقویت حوزه سلامت و درمان استان از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کند.

وی با انتقاد از اینکه حوزه بهداشت و سلامت استان ایلام در بحث اربعین فاقد اعتبار و ردیف بودجه است، یادآور شد: باید ردیف بودجه درمان اربعین استان و نیز پرداخت حق‌الزحمه کادر درمان که در زمان اربعین فعال هستند، نیز با جدیت از سوی مسئولان پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در مقطع کنونی و برای پیشبرد ارتقای سلامت جامعه بیش از پیش نیازمند ایجاد اتحاد و همدلی است تا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در سایه این انسجام بتوانند بیشترین اعتبار و تجهیزات درمانی را برای استان جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه به علت نبود برخی امکانات، بیماران مجبور به مسافرت به دیگر استان‌ها برای درمان هستند، گفت: امید است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با وحدت و همراهی همدیگر، در کاهش معظلات حوزه بهداشت و درمان استان گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه برخی اعمال جراحی که موسسه محکم در استان ایلام انجام داد، در دنیا بی‌نظیر بوده است، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست تا برای استفاده از ظرفیت و امکانات موسسه‌های خیریه درمانی برای ارتقای سلامت استان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: کارشناسان و مسئولان دانشگاه علوم برای افزایش سواد سلامت مردم، بسیاری از موضوعات از جمله فرهنگ زایمان طبیعی را از طریق رسانه‌ها برای مردم اطلاع رسانی کنند تا با رعایت نکات پیشگیرانه، سطح سلامت جامعه افزایش و هزینه درمان نیز کاهش یابد.

به گزارش آفتاب ایلام،اربعین حسینی، تردد زوار عتبات عالیات، کوهستانی بودن و گردشگری سلامت و حضور بیماران عراقی در مرکز استان برای درمان، ضرورت ایجاد و راه اندازی مراکز درمانی مدرن و به روز را در استان ایلام ضروری می‌کند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان