شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
اختصاصی آفتاب ایلام

افزایش قیمت کالاها در ایلام؛ نظارت لازم بر بازار انجام نمی شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۲:۱۰ چاپ کدخبر: 10064

آفتاب ایلام| از سال گذشته افزایش کالاهای اساسی مانند روغن، برنج و غیره سبب شده اقشار کم‌درآمد جامعه در تامین مایحتاج زندگی خود با مشکل مواجه شوند.

این در حالی است که مسئولان ادعا دارند که نظارت‌های کافی بر بازار انجام می‌شود اما افزایش روزافزون قیمت کالاها گواهی بر عدم نظارت مطلوب بر بازار کالاهای اساسی است.

عدم دخالت فروشنده بر افزایش قیمت کالاها

یکی از فروشندگان ایلامی در گفت‌وگو با آفتاب ایلامگفت: متأسفانه هر روزه شاهد افزایش قیمت‌های درج‌ شده بر روی کالاهای مصرفی مردم به‌ویژه مواد غذایی هستیم که بیشتر این افزایش قیمت‌ها از سوی کارخانه‌ها اعمال می‌شود.

کریم‌پور با بیان این‌ که متأسفانه در اکثر مواقع مصرف‌کنندگان، گرانی مواد غذایی و کالاها را دلیل گران‌فروشی فروشندگان می‌دانند افزود: قیمت‌های درج‌ شده بر روی کالاها نشان‌دهنده این است که نرخ کالاها و مواد غذایی در زمان تولید درج می‌شود و فروشندگان هیچ دخالتی در افزایش قیمت‌ها ندارند.

عدم نظارت کافی بر بازار

یکی از شهروندان ایلامی نیز در این‌ باره در گفت‌وگو باآفتاب ایلام با بیان این‌ که متأسفانه آن‌گونه که باید نظارت بر بازار انجام نمی‌شود افزود: عدم نظارت کافی از سوی نهادهای مربوطه سبب شده هر از چند گاهی شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها و مواد غذایی باشیم که این امر کاهش قدرت خرید مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد را به دنبال دارد.

امجدی با بیان این‌که تورم بالای استان ایلام خود نشان‌دهنده نبود نظارت کافی بر بازار این استان است گفت: بدون‌ شک در صورتی‌ که نظارت‌های جدی از سوی مسئولین انجام شود شاهد بروز افزایش روزافزون قیمت کالاها نخواهیم بود.

لزوم حذف دلالان و واسطه‌ها

جهانگیر رستم زاد در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام با اشاره به اینکه به منظور کنترل قیمت کالاها تلاش شده نظارت بیشتری بر بازار استان صورت گیرد افزود: با توجه به اینکه حذف دلالان و واسطه ها تاثیر مستقیمی بر کاهش قیمت کالاها دارد، این مهم مورد توجه است.

معاون اقتصادی استانداری ایلام اضافه کرد: از سال های گذشته تلاش شده دلیل گرانی در استان ایلام شناسایی شود و به این منظور تحقیقاتی از سوی دانشگاه ایلام در این زمینه در حال انجام است.

بازررسی بر بازار کالاها

علیرضا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ایلاماز آغاز نظارت گسترده در سطح بازار استان خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته بازرسی‌های گسترده‌ای به‌صورت مداوم در سطح بازار استان ایلام انجام‌ شده و با متخلفان و گران‌فروشان برخورد قانونی شده‌ است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ایلام افزود: این بازرسی‌ها به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام‌شده و سعی می‌شود اقلام اساسی، ضروری و مورد نیاز مردم در این بازرسی‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

لطفی با بیان این‌ که با متخلفین و گران‌فروشان براساس قانون و بدون اغماض برخورد می‌شود اضافه کرد: نظارت‌ها بر بازار استان به‌منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند گران‌فروشی کم‌فروشی را به سازمان صمت اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

بی شک مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی حل و نظارت بر بازار تقویت شود تا گرانی‌های افسارگسیخته و بی‌منطق کنترل شود، همچنین باید به این منظور با ریشه‌یابی دلیل تورم و گرانی با استفاده از راهکار ارائه شده توسط کارشناسان و صاحب‌نظران جهت برطرف کردن این مشکل اقدام شود.

گزارشگر: مریم نظری

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان