شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

 معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: استقرار پلیس امنیت اقتصادی برای مبارزه و مقابله هم جانبه با قاچاق هر نوع کالا در مرز مهران یک ضرورت است.

به گزارش آفتاب ایلام، الیاس فتاحی روز سه شنبه در نشست کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: در شرایط کنونی با توجه با تحریم های ظالمانه علیه کشور باید از خروج کالاهای اساسی بصورت قاچاق ممانعت و برای مجرمان طبق قانون مجازات سنگین در نظر گرفته شود.

وی افزود: توجه به امر پیشگیری بمنظور کاهش میزان قاچاق کالا در این استان باید در دستور کار دستگاه های انتظامی، امنیتی و مرزبانی قرار گیرد و با هر نوع قاچاق ارز و کالا به شدت برخورد کنند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تقویت مشارکت مردم در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز می تواند در کاهش درصد قاچاق استان بسیار تاثیر گذار باشد.

فتاحی اضافه کرد: کالاهای موجود در انبارهای استان از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و رسیدگی به این موضوع در دستور کار ویژه تعزیرات باشد.

وی ادامه داد: جلوگیری از قاچاق کالا، ارز، سوخت و دام نیازمند اهتمام هم جانبه و هم افزایی دستگاه های نظامی، امنیتی و سازمان مردم نهاد استان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار کرد: ماشین آلات راهداری که در استان شناسایی نشده اند، بسرعت باید کدگذاری شده و اقدامات لازم برای تامین سوخت آنان اتخاذ شود.

فتاحی تاکید کرد: قاچاق دام در حال حاضر بیشترین درصد قاچاق در استان را به خود اختصاص داده است که این اهتمام هم جانبه دستگاه های ن امنیتی، مرزبانی و قضایی را بیش از گذشته می طلبد.

وی از تمامی دستگاه های مرتبط با مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان قدردانی کرد و گفت: میزان کشفیات قاچاق دستگاه های نظامی، امنیتی و مرزبانی و همچنین تلاش هم جانبه آنان برای جلوگیری از وقوع هر نوع قاچاق و برقراری امنیت اقتصادی قابل تقدیر است.

در این نشست مصوب شد تمامی دستگاه های عضو کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بصورت ماهانه و فصلی گزارش های خود را به دبیرخانه ارسال کنند.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان