جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه شهرستان بدره رکورددار تزریق واکسن کرونا در این استان است، گفت: وضعیت تزریق واکسن در ۲ شهرستان ایلام مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، دکتر جمیل صادقی فر در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: شهرستانهای ملکشاهی با ۲۶ و مهران با ۳۰ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: اکنون روزی بیش از سه هزار واکسن کرونا در ایلام تزریق می شود اما همچنان برخی شهرستان ها با کمترین آمار مواجه اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: اکنون وضعیت واکسیناسیون در استان شامل سیروان و چرداول هر کدام ۳۵، دهلران ۳۶، ایوان ۴۰، ایلام ۴۵ ، آبدانان و دره شهر هر کدام ۴۷ و چوار ۵۰ درصد و بدره بیش از ۶۰ درصد است.

وی وضعیت استقبال مردم مهران از واکسیناسیون را نگران کننده خواند و گفت: به رغم تلاش مجموعه همکاران تنها یک نفر در مهران امروز واکسن تزریق کرده است.

صادق فر گفت: در این شهرستان ها عملکرد رسانه ها ضعیف است، فرمانداران ، بزرگان و امام جمعه باید به مسأله ورود و مردم را آگاه کنند.

وی افزود: از تعداد سه فوتی امروز، دو نفر واکسن نزده بودند. 

وی جمعیت ۶۰ سال واجد شرایط واکسن در مهران را ۲ هزار و  ۵۷۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: تنها ۷۷۵ نفر واکسن زده اند.

رییس پلیس راهور ایلام نیز در این نشست گفت: ۵۸۰ دستگاه  خودرو غیر بومی در مسیرهای ورود به استان عودت داده شده اند. 

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: اکنون پنج تیم ثابت در ورودی و خروجی های استان مستقر و تا بهبود وضعیت استان پای کار هستند.

وی از مردم خواست تا همکاری و از راه های فرعی و تردد پیاده به سمت آرامستان ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز ۱۷۸ ابتلای جدید کرونا در ایلام شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۴۲ هزار و ۶۵ نفر افزایش یافت.

شهرستان های ایلام، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز، آبدانان، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان