جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
نماینده مردم ایلام در مجلس؛

 مهارت آموزی در دانشگاه ها نهادینه شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۸ چاپ کدخبر: 11130

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: در راستای توسعه کشور مهارت افزایی باید در دانشگاه های نهادینه شود.

به گزارش آفتاب ایلام؛ سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یک شنبه در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام و نماینده اصناف و آموزشگاه های آزاد استان اظهار داشت: کارکنان فنی و حرفه ای عاملان اصلی مهارت افزایی در کشور هستند.

وی افزود: درخواست افزایش حقوق و مشکلات کارکنان تفاهم نامه دو جانبه بین سازمان فنی و حرفه ای و مجلس است که باید مطرح و پیگیری می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: وجود مرز و منطقه آزاد مهران بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذار است که مسوولان استان باید برای حمایت از این افراد تلاش کنند.

وی ادامه داد: در فصل بودجه پارلمان هایی که فعال هستند می توانند بودجه کافی جذب کنند و سازمان فنی و حرفه ای استان نیز باید در این راستا اقدامات لازم انجام دهد.

وی با بیان اینکه ایران کشور ثروتمند است، افزود: اگر این ثروت به خوبی مدیریت شود قطعا کشور مشکلات مرتفع می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام نیز در این نشست گفت: سال گذشته تجهیز و راه اندازی چندین کارگاه آموزشی جدید و مورد تقاضای بازار در سطح استان، کارگاه های تعمیر و نگهداری آسانسور (مرکز ایوان و مرکز شماره یک ایلام)، کارگاه تعمیرات موبایل و تبلت در مرکز شماره یک ایلام، کارگاه آموزش نصب و راه اندازی تجهیزات انرژی خورشید در شهرستان دهلران در دستور کار این سازمان در استان قرار گرفت.

علی رشیدی افزود: سال ۹۹ در مجموع ۹۱۶٠ نفر در سطح مراکز فنی و حرفه ای ایلام اموزش مهارت دیده اند که از این تعداد ۵۱۹۶ مرد و۳۹۶۴ نفر نیز خانم هستند.

وی افزود: تولید انواع اقلام بهداشتی مورد نیاز در دوران کرونا شامل انواع ماسک، پوشش محافظ بیمارستانی، ملحفه بیمارستانی در کارگا های خیاطی مراکز تابعه انجام شد.

وی یادآور شد: در بخش آموزشگاه های آزاد استان (۲۴۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان ایلام) ۳۹۳۰ نفر آموزش دیده که از این تعداد ۸۸۸ نفر مرد ۳۰۴۲ نفر خانم هستند.

رشیدی بیان داشت: اجرای آموزش های مورد تقاضای اتباع عراقی در همکاری با دفتر مدیریت امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شهرستان های ایلام و ایوان از دیگر اقدامات سازمان در سال ۹۹ است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان