پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: کنگره ملی ۳ هزار شهید ایلامی، گفتمان ماندگار ایثار و شهادت را باز آفرینی خواهد کرد.


سردار احمد حق طلب در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت: کنگره ملی 3 هزار شهید ایلامی، گفتمان ماندگار ایثار و شهادت را باز آفرینی خواهد کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: باز آفرینی گفتمان ایثار و شهادت و احیای این گفتمان نیازمند برگزاری کنگره‌ها و یادمان‌های شهدا و ایثارگران است که کنگره 3 هزار شهید ایلامی در راستای تحقق این گفتمان به اجرا در خواهد آمد.

حق طلب به متنوع بودن برنامه‌های کنگره 3 هزار شهید ایلامی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های این کنگره بسیار متنوع و جذاب خواهد بود.

وی به ارزیابی خود از پیش زمینه برگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید ایلامی پرداخت و بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی تدارک دیده شده است، در هر شهرستان و بخش یادوارهای شهدا برگزار می‌شود و برای غشایر استان نیز برنامه خاص پیش بینی شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: برآوردهای انجام شده نشان از آن دارد که وحدت و همگرایی خاصی در استان ایلام برای برگزاری کنگره 3 هزار شهید ایلامی بین مردم و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی ایجاد شده است که برگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید ایلامی را فاخر خواهد کرد.

وی کنگره ملی 3 هزار شهید ایلامی را حماسه ماندگار در ایلام دانست و گفت: برگزاری کنگره فرهنگ شهادت را احیا خواهد کرد و احیای فرهنگ شهادت زبونی دشمنان را در پی خواهد داشت.

حق طلب‌‌، خود باوری، فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان را ضرورت و به ترویج آن تاکید و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان بیش از سلاح‌های دور بُرد موثر و در شکست دشمن موثر است.

این فرمانده ارشد نظامی در ادامه به تاثیر یادواره و کنگره‌های شهدا گریزی زد و افزود: بحمدالله برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا توانسته است این امکان را فراهم کند که فرهنگ متعالی دفاع مقدس و جبهه و جنگ و جهاد را بین جوانان و نسل امروز را نشر دهد.

ختم سخنان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج  آن بود که گفت: اقدامات شایسته‌ای در استان ایلام برای کنگره ملی 3 هزار شهید در حال انجام است که انشاالله اعضای ستاد کنگره شهدای استان ایلام به محضر مقام معظم رهبری مُشرف خواهند شد و از بیانات و تدابیر حضرتشان برخوردار خواهند شد.

وی افزود: اقدامات معیشتی در طول کنگره، آزادی زندانیان و ... نشان از آن دارد که آثار خیر و برکت شهدا علاوه بر معنویت در بعد مادی نیز همواره استمرار دارد و کنگره ایلام، کنگره موفق و تاثیر گذاری خواهد بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان