پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام

مرزهای استان ایلام برای مقابله با سویه اومیکرون پایش می شود

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۳:۳۱ چاپ کدخبر: 16878

آفتاب ایلام |رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از تشدید اقدامات کنترلی برای مقابله با سویه اومیکرون خبر داد و گفت: مرزهای استان ایلام برای مقابله با سویه اومیکرون پایش می شود.


محمد کریمیان در گفت وگو با آفتاب ایلام ، اظهار داشت: وضعیت کرونا و شیوع آن در ایلام تحت مدیریت و آمارهای ابتلا، مرگ و بستری به ثبات آماری رسیده است اما این ثَبات آماری نباید مورد غفلت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: کنترل و ثَبات آمارهای ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا حاصل نتیجه اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و اقدامات موفق واکسیناسیون در استان ایلام است.

وی غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خطر جدی برای بازگشت مجدد پیک کرونا دانست و یادآورشد: این ثبات آماری و کنترل شیوع ویروس کرونا نباید مورد غفلت، نادیده‌انگاری قرار گیرد و اگر نادیده‌انگاری ویروس کرونا باب شود باز هم شاهد مرگ و میر ناشی از کرونا خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در ادامه خطر شیوع سویه اومیکرون را نیز جدی دانست و گفت: با اعلام شیوع سویه اومیکرون تمام اقدامات پیشگیرانه در استان ایلام تحت پروتکل خاص این نوع از ویروس کرونا در استان ایلام به اجرا در آمده است و تمام مرزها استان ایلام مورد پایش ویژه مقابله با آن قرار گرفته است.

کریمیان به اقدامات کنترلی مقابله با اومیکرون در مرز مهران اشاره کرد و گفت: بدون استثاء هرگونه تردد انسانی در این مرز مورد آزمایش ویژه تشخیص سویه اومیکرون قرار می‌گیرد.

وی نتیجه آزمایشات سویه اومیکرون در مرز مهران را تاکنون منفی عنوان کرد و گفت: تا کنون موردی از سویه اومیکرون  در مرز مهران مشاهده و گزارش نشده است.

کریمیان، آزمایشات P.C.R‌، استقرار کیت‌های آزمایشگاهی در مرز مهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسافرانی که از عراق وارد مرز مهران شوند باید‌تست PCR از آن‌ها گرفته  شود و پس از نتیجه منفی تست‌ها، حق ورود به کشور را خواهند داشت.

وی افزود: افرادی نیز که کارت واکسیناسیون ر دارا و بدون علامت در تست PCR دیگر نیازی به انجام تست مجدد نداشته و می‌توانند وارد کشور شوند.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان