جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |شرکت مدرنا اخیرا اعلام کرده است که دوز تقویت کننده این شرکت خطر ابتلا به گونه امیکرون را کاهش می‌دهد.

آفتاب ایلام به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن مدرنا بر گونه امیکرون ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، نمونه خون افرادی که واکسن مدرنا را دریافت کرده بودند مورد ارزیابی قرار دادند و تأثیر آنتی‌بادی موجود در خون افراد را بر ذرات شبه ویروسی مهندسی شده شبیه گونه امیکرون بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت دو دز واکسن مدرنا برای مقابله با گونه امیکرون ویروس کرونا کافی نیست، اما دوز تقویت کننده ۵۰ میکروگرمی این واکسن آنتی‌بادی خنثی کننده این گونه جدید را ۳۷ برابر افزایش می‌دهد. شرکت مدرنا اعلام کرده است که دز تقویت کننده واکسن این شرکت به میزان بالاتر، یعنی ۱۰۰ میکروگرم، میزان آنتی‌بادی خنثی کننده را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، به طوری که حتی به بیش از ۸۰ برابر نیز ممکن است برسد.

به گفته متخصصان، دوز ۱۰۰ میکروگرمی واکسن مدرنا به طور کلی بی خطر است، البته احتمال بروز عوارض جانبی اندک ناشی از آن وجود دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تزریق دوز تقویت کننده ۵۰ میکروگرمی واکسن مدرنا را در ماه اکتبر تأیید کرد. دو دوز اول واکسن مدرنا هر دو ۱۰۰ میکروگرمی هستند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان