جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت: برنامه ریزی‌های فرهنگی در ایلام مطابق با سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی انجام شود.


آفتاب ایلام ، حسن بهرام نیا در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ نوع تفکر غالب و احساس مشترک اعضای جامعه است که برگرفته از اعتقادات، ارزش‌ها، هنجارهایی و باورهایی است که رفته رفته طی ده ها و بلکه صدها سال در ذهن و جان مردم رسوخ کرده است، ضرورت دارد مدیران با زعامت نماینده ولی فقیه در استان مصوبات شورای فرهنگ عمومی که پیش زمینه ای برای تحول در استان خواهد بود را با بهره گیری از منابع تخصیصی اجرایی کنند.

وی از مدیران خواست یک درصد از اعتبارات دستگاه را بر اساس قوانین و مقررات به امورات فرهنگی اختصاص دهند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تخصیص اعتبارات لازم در حوزه فرهنگ و بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی این شورا بسیار راهگشاست، ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی یکی از زیرساخت های اساسی تحول در جامعه و بیس اصلی توسعه استان است که اجرایی نمودن مصوبات آن حائز اهمیت است.

 وی با تاکید بر همدلی و همگرایی در پیشبرد امور خواستار توجه به مسایل فرهنگی و ضرورت‌های ایجاد نشاط در جامعه شد و گفت: نشاط اجتماعی رابطه مستقیمی با سلامت روان افراد دارد و آثاری چون حس تعلق و همبستگی، مسئولیت پذیری، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخص های سلامت روانی و اجتماعی، افزایش رضایت از زندگی یا رضایت شغلی، پویایی اجتماعی و ... دارد.

 حسن بهرام نیا با بیان اینکه فرهنگ زیرساخت توسعه و مدیران دستگاه های اجرایی، خود عامل به ارزش ها و فرائض دینی هستند، گفت: زیرساخت همه تحولات و توسعه استان، فرهنگ، برگزاری شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شورا است که باید در چهارچوب ضوابط و قواعد اجرایی گردند.


 وی بیان کرد: همانطور که مردم ما نیاز به مسجد دارند نیاز  به تفریحگاه هم دارند، افزود: برنامه ریزی های لازم باید مطابق و در چارچوب سیاست های شورای فرهنگ عمومی انجام شود.
 
استاندار ایلام در پایان با تاکید بر اینکه تحقق و اجرای این برنامه به طور قطع نیاز به بودجه و اعتبارات مناسب دارد، یادآور شد: آنچه در قالب بودجه استان و تخصیص درصدی از اعتبارات ادارات و دستگاه های اجرایی  برای امور فرهنگ عمومی است، تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام/ سرویس فرهنگ و هنر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان