جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام گفت: سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان ایلام از محل مالیات بر ارزش افزوده ۸ ماهه امسال، واریز شده است.

به گزارش آفتاب ایلام، سعید کریمی اظهار کرد: ۴۲۱ میلیارد ریال بابت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور عشایری استان پرداخت شده‌است.


مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام گفت:از این محل همچنین هفت و نیم میلیارد ریال به ورزش و جوانان و دو و نیم میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان پرداخت شده است.

وی افزود: مجموع این پرداختها در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۰۳ میلیارد ریالی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآوری کرد: درآمدهای مالیاتی استان پس از وصول، به خزانه کشور واریز و مطابق با قانون برنامه بودجه، صرف امور جاری و عمرانی کشور مثل ساخت سد، جاده، پارک و … می شود.

وی همچنین درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: سازمان امور مالیاتی بر اساس ماده ۶ برنامه ششم توسعه کشور، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را به نسبت ۷۰ درصد شهرها و ۳۰ درصد روستاها و طبق شاخص جمعیت به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می کند.

کریمی عنوان کرد: علاوه بر مالیات عملکرد که مستقیماً به خزانه واریز شده و در قالب بودجه سنواتی به صورت چندبرابری به استان برگشت خورده است، از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری، آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/سمیه محمدی



نویسنده: سمیه محمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان