جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

کی بود، کی بود، من نبودم! مسئولان ناظر بر نان و نانوا در ایلام

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۰۸:۴۲ چاپ کدخبر: 17160

آفتاب ایلام |بازدید سرزده "حسن بهرام نیا" از نانوایی‌های شهر ایلام و بیان تحلفات آشکاری چون"کم فروشی"،"بی توجهی به رعایت بهداشت"، "تعطیلی‌های خودسرانه" و" کیفی نبودن پخت نان" که در 8 نانوا از مجموع 9 نانوای مورد بازدید  محرز و دادن فرصت یکماه برای سامان این وضعیت واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است.

واکنش مردمی، رضایت مندی از این اقدام استاندار ایلام بوده است و در محافل و مجالس و گعده‌های خانوادگی بر این نکته تاکید دارند که "حداقل مسئولی در رده استاندار یک استان، مشکل بی کیفیتی نان را به عینه دیده است و بر خواسته مردم آگاه شده است" و به زبان عامیانه خود بیان می‌کنند"خدا پدر و مادر این استاندار را بیآمرزد".

اما آن چه مد نظر این قلم است. واکنش مسئولان مرتبط و ناطر بر"نان" و"نانوا" در استان ایلام به بازدید سرزده استاندار ایلام است و آن این است که این مسئولان به جای قرار گرفتن در مسند و کرسی پاسخگویی به انتقاداتی که خود آنان عامل ایجاد آن هستند. انگشت‌ اتهام بالا می‌آورند و بی‌محابا به‌سوی هم دراز می‌کنند. 

با استفاده  از اصطلاح کوچه بازاری" کی بود، کی بود، من نبودم"، به عنوان ترفندی برای شانه خالی کردن و فرار از پذیرش مسئولیت بی کیفیتی، کم فروشی و ... نان در ایلام را مورد استفاده قرار می‌دهند و از این اصلاح کوچه بازاری در صدد مفرّی را برای گذر و گریز هستند.

توسل مدیران مرتبط با "نان" و"نانوا" در استان ایلام به رسانه‌های مجازی برای مُبرا کردن خود از حادث شدن این وضعیت که شاهد آن استاندار ایلام و حضور میدانی او بوده است و دیگر نمی‌تواند این موضوع را به "سیاه نمایی"،"اغراض رسانه‌ها"،"تخریب" و... مرتبط کنند آنان را بر آن داشته است که "مکانیسم کودکانه فرافکنی" را برای تبری خود انتخاب کنند.

غافل از این که افکار عمومی نمی‌پذیرد، مسئولی که تا 40 روز پیش مسئولیت تام و تمام نظارت را عهده‌دار بوده است با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی حادث شدن این وضعیت را در حوزه مدیریتی خود مُنکر شود.

یا مدیر دیگر منتقدان وضع موجود را به سرچ در اینترنت و شرح وظایف و ساختار سازمانی ارجاع دهد و دیگری وظیفه خود را صرف نظارت، تذکر و ارجاع پرونده به مراجع صالحه عنوان کند و بی کیفیتی و نبود نظارت و بهداشت را خواسته مردم برای"نان سفید" بداند.

افکار عمومی امروز بهتر از آن مدیری که سرچ در اینترنت را پاسخ خود قرار داده است به صراحت عنوان می‌کند که "ساختار" را بهتر می‌شناسد اما مطالبه او از"کارگزار" است نه "ساختار.

افکار عمومی بهتر از آن مدیری که تغییر در "ساختار"نظارتی را عامل این وضعیت عنوان می‌کنند بهتر آگاه است و این سئوال را از چنین مدیری دارد که آیا بی کیفیتی، نبود نظارت و ... فقط مختص این یکماه است که "ناظر" به سازمان دیگری واگذار شده است؟ چرا در زمان عهده داری نظارت تام و تمام جنابتان این وضعیت را به سامان نرسانده‌اید که امروز شاهد بی نظارتی استاندار ایلام و حضور میدانی وی باشد.

آن مدیری را که خواسته مردم ایلام"نان سفید" می‌داند به افکار عمومی و خواسته مردم ایلام بی توجه است و غافل از آن است که نبود بهداشت در نانوایی‌ها آن هم در 8 نانوا از مجموع 9 نانوا مورد نظر استاندار ایلام بوده است و شما بهداشت نانوا‌ها را نظارت کنید و به مردم"نان سیاه" تحویل دهید.

 اظهارات انتقادی و محاجه گونه و تمسک جستن به اصطلاح کوچه بازاری" کی بود، کی بود، من نبودم" مفری برای گذر و گذار مسئولان مرتبط با "آرد" و"نان" استان ایلام نخواهد شد و بهتر آن است که این بزرگواران مسئولیت گریز به جای صف آرایی در مقابل هم، شاخ‌وشانه کشیدن و انداختن توپ در زمین دیگری به خود آیند و در زمان تعیینی  برای کیفیت بخشی به نان ایلام چاره اندیشی کنند. زیراکه «آب ریخته شده که جمع نمی‌شود»، می‌شود!



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان