جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |دبیر دومین دوره جشنواره استانی کالاهای فرهنگی ایلام با اشاره به استقبال از این جشنواره گفت: ارسال اثر به این رویداد فرهنگی در سال جاری رشد ۱۳۰ درصدی یافته است.

به گزارش آفتاب ایلام،یونس قیطانی اظهار داشت: با اتمام زمان ارسال آثار که ۱۰ روز نیز تمدید شد در مجموع ۴۶۶ اثر به دبیرخانه دومین  جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام ارسال شده که نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

وی آثار ارسالی را در سه بخش شامل عروسک، اسباب بازی و هدایای فرهنگی نظیر صنایع دستی عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه جشنواره امسال با استقبال بیشتری روبرو شده است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تقویت کسب و کارهای فرهنگی با رویکرد هنرهای بومی و اصیل و همچنین پاسداشت آفرینندگان دست سازه های هنری در استان به عنوان مهم ترین ابزارهای حفظ و ناقل فرهنگ پیشینیان را مهم‌ترین هدف این جشنواره عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در کنار برگزاری جشنواره استانی آثاری که در رده ملی نیز با عنوان جایزه فیروزه شرکت کرده‌اند، حائز رتبه شوند.

قیطانی تاکید کرد: اختتامیه این جشنواره پنجم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته و در نخستین دوره برگزاری این جشنواره با دریافت در مجموع ۱۹۶ اثر، ایلام حائز مقام دوم کشور از نظر تعداد آثار ارسالی به جشنواره شد.

به گفته قیطانی، این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار می شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان