سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

آفتاب ایلام |حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حضور مردم در مساجد برای اقامه نماز جماعت باید پررنگ تر از گذشته باشد، گفت: سنگر نماز جمعه از رویش های انقلاب اسلامی است.


به گزارش آفتاب ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲ بهمن) در آئین تکریم و معارفه امامان جمعه سابق و جدید شهرستان چرداول، اظهار  کرد: نماز جمعه  فریضه ای عبادی و سیاسی است و  نهاد نماز جمعه از نهادهایی است که پس از  انقلاب اسلامی شکل گرفت و از رویش های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه مردم در سنگر نماز جمعه از فیض نماز جمعه بهره مند می شوند، خداوند متعال در آیه نهم سوره جمعه، مومنین را  به نماز جمعه دعوت می کند، آنچه در آسمان و زمین است تسبیح گوی خداوند متعال هستند و خداوند را تقدیس و منزه می دانند، انسان که اشرف مخلوقات  است باید نسبت به ذکر خداوند تلاش بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: خداوند متعال می فرماید وقتی که صدای اذان بلند می شود به سوی نماز و ذکر خدا بشتابید و آنچه که مانع نماز می شود را باید کنار گذاشت، آنچه که مانع نماز می شود را اگر رها کنید این به نفع شماست اگر بدانید، این غفلت انسان است که موجب می شود که انسان از برکت نماز جمعه بی نصیب شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه  ما نیاز به ارتباط و ذکر خدا نیاز داریم، افزود: آنچه ما را در مسیر بندگی قرار می دهد نماز و ذکر خداوند متعال است، امروز  نیاز ضروری جامعه ارتباط با خدا است، صفوف نماز جمعه را پر کنیم و در مساجد حضور داشته باشیم، حضور مردم در مساجد برای اقامه نماز باید پررنگ باشد و غفلت از این نیاز موجب آسیب های جبران ناپذیری به جامعه می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه، گفت: خطیب جمعه رابط بین خالق و خلق است، امامان جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی در سطح جامعه است، فرمانده قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، هماهنگی لازم را در بین نیروهای فرهنگی  ایجاد می کند، امروز در با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، امام جمعه با عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی،  همه تلاش های فرهنگ را هماهنگی و اولویت بندی می کند.

وی با بیان اینکه امام جمعه زبان گویای مردم است، گفت: اگر مسئولان از مسائل و مشکلات مردم غفلت کنند، امام جمعه  این مسائل را در سنگر نماز جمعه به مسئولان متذکر می شود، صفوف به هم فشرده نماز جمعه، پشتوانه ای  برای امام جمعه  در راستای بیان و تذکر مسائل و مشکلات مردم است.

امام جمعه ایلام ثمره خون شهیدان خدمت به مردم است، تصریح کرد: حاج آقای امرایی امام جمعه سابق چرداول ۱۲ سال در این مسئولیت خادم مردم بودند که یک شخصیت علمی بوده و نقش مهمی در این شهرستان به عنوان مصلح و رفع مشکلات مردم داشتند، برای معیشت مردم کمک کردند و برای مسائل و مشکلات شهرستان تلاش کردند و مردم هم قدردان تلاش های ایشان بودند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: حجت الاسلام قنبربیگی امام جمعه جدید نیز از چهره های قرآنی استان و با تحصیلات حوزه و دانشگاه هستند که تلاش های بسیار خوبی در زمینه های مختلف داشته اند و امید است که با تلاش و کوششی که ایشان دارند، در این شهرستان هم نقش آفرین باشند.

گفتنی است، حجت الاسلام«محمد جواد قنبر بیگی» با صدور حکمی از سوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور،  امام‌جمعه چرداول شد، حجت الاسلام قنبر بیگی پیش از این امام‌ جمعه  دره شهر بود.

همچنین پیش از این  حجت الاسلام« احمد امرایی» امام جمعه شهرستان چرداول بود که به عنوان امام‌جمعه شهرستان دره شهر به زودی معارفه خواهد شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان