چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
اخبار سلامت

اومیکرون هم آن روی دیگر خود را در ایلام نشان داد

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۲:۱۷ چاپ کدخبر: 17230

آفتاب ایلام |بالاخره بعداز احتمال و هشدارها اومیکرون هم آن روی دیگر خود را در ایلام نشان داد و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛ نمونه های مثبت وجود امیکرون در ایلام هم تایید شده است. 

به گزارش آفتاب ایلام  ؛ بالاخره بعداز احتمال و هشدارها امیکرون هم آن روی دیگر خود را در ایلام نشان داد و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛  نمونه های مثبت وجود امیکرون در ایلام هم تایید شده است.

افزایش 66 درصدی آمار مبتلایان

جمیل صادقی‌فر با بیان این خبر در جمع اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان ایلام اظهار داشت: افزایش ورودی مسافران از مرز مهران موجب افزایش 50 درصدی نمونه‌گیری‌های تست PCR  شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: نتایج تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که آمار مبتلایان 66 درصد افزایش پیدا کرده است.

این مقام ارشد بهداشتی ادغان داشت: آزمایشات انجام شده و نتیجه تست‌ها نشان از آن دارد که  نمونه های مثبت وجود امیکرون در ایلام هم تایید شده است و امیکرون هم آن روی دیگر خود را در ایلام نشان داده است.

توصیه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با وجود نشانه‌های مثبت از وجود امیکرون  بر آن است که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع و عادی انگاری شرایط و مسئولان با تشدید اقدامات پیشگیرانه و باز داره از افزایش شیوع امیکرون در ایلام چاره اندیشی کنند در غیر این صورت روزهای سختی پیش روی شهروندان ایلامی خواهد بود و سلامت آنان جداً به خطر خواهد افتاد.

مدیریت واحد در مرز مهران برای مقابله با اومیکرون

محمدسبحان حسنی نیز به ضرورت تشدید اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده برای مقابله با کرونا به ویژه امیکرون اظهار داشت: تلاش برای اقناع عمومی در تزریق دز سوم واکسن کرونا، اعمال محدودیت در برگزاری مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار و استفاده مردم از ماسک انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: اعمال قرنطینه برای افراد مشکوک و مبتلا به امیکرون و مدیریت واحد برای مقابله با این ویروس به ویژه اومیکرون و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در اعمال پروتکل‌ها مورد تاکید است.

کرونا جان یک شهروند ایلامی را گرفت

بهبود شرایط آمار کرونا در استان ایلام نیز دوام نیآورد و به گفته محمد کریمیان  یک فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ثبت شد و مجموع فوتی‌های استان  ایلام را به یک هزار و 177 نفر رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وجود نتایج مثبت امیکرون در استان ایلام و بی ثباتی آمار مبتلایان به کرونا در استان زنگ خطری جدی برای مردم و مسئولان است که با نادیده انگاری جان خود را در خطر نیندازیم و تلاش مردم و مسئولان بر آن باشد تا با هم این ویروس و سویه جدید آن را کنترل و ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/سرویس سلامت



نویسنده: سرویس سلامت
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان