جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
اخبار ایلام

استاندار ایلام از انتقاد نخبگان رسانه برآشفته نشود

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۹:۰۱ چاپ کدخبر: 17231

آفتاب ایلام |،  ضعف عملکرد و مدیریت بر بحران برف و یخبندان در ایلام با انتقادات مردم و رسانه‌های استان مواجه شد و استاندار ایلام از انتقاد نخبگان رسانه برآشفته و آنان را "فیک نیوز" و" رسانه نما" خواند.

"حسن بهرام نیا" در نشست معارفه معاونین "اقتصادی" و "عمرانی" خود اظهار داشت: برخی "رسانه‌نما"ها  با تعریف کردن از برخی افراد،  دیگری را مورد هجوم قرار داده و این گونه برای خود حاشیه امن ایجاد می‌کنند.

استاندار ایلام گفت: اجازه نمی‌دهم در استان ایلام این اتفاق رخ دهد، باج خواهی در این محدوده ممنوع است.

وی گفت: هیچکدام از مسئولان حق ندارند با این "رسانه‌نما"ها کار کنند.

رسانه‌ای شدن این خبر با موج جدید انتقادات مواجه و رسانه‌های منتقد ضعف عملکرد استاندار ایلام در مدیریت بر بحران بارش برف و یخبندان که بدون استثناء از رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و سبقه و سند حامی دولت انقلابی و ایران قوی آیت الله رئیسی را در کارنامه خود دارند مواجه شده و با انتشار یاداشت‌های انتقادی سخنان "حسن بهرام نیا" را ضربه به دولت سیزدهم دانسته و چنین سخنانی را جشن شادی برای آنانی دانستند که تلاش دارند این دولت به فرجام نرسد و در میان مردم امید آفرینی نکند.

رسانه‌های استان ایلام در ادامه به شفاف سازی استاندار ایلام در ارتباط به گفته خود تاکید و بیان داشتند که" ضروری است استاندار محترم جهت تنویر افکار عمومی نام رسانه هایی که به دنبال باج خواهی بوده اند منتشر کند."

آنان بر این باورند که "این اظهارات استاندار ایلام قطعاً بازخورد مناسبی در جامعه نخواهد داشت! و استاندار محترم باید بداند عملکرد مجموعه بحران و استانداری در برف اخیر مطلوب نبوده و اگر انتقادات وارده را باج خواهی قلمداد کرده اند جای تاسف است!

"سجاد صیدی"  در واکنش به سخنان استاندار ایلام  اظهار داشت: واقعیت ماجرای انتقاد رسانه‌ها، کمبود امکانات و تجهیزات در شرایط بحرانی است که نیاز است تقویت شود.

وی افزود: شهرداری و راهداری از نظر کمبود امکانات و حوزه نیروی انسانی ماهر که در شرایط بحرانی و حساس حضور موثر و کارآمد داشته باشند، دچار مشکل هستند.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام یادآور شد: هرچند که پس از انتقادات شاهد تلاش مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارائه خدمات به مردم بودیم؛ اما باید متوجه باشیم که رسانه‌ها حق دارند از کم کاری انتقاد کنند.

"صیدی" با اشاره به اینکه همه اصحاب رسانه بر مبنای دلسوزی و توسعه استان پای کار هستند، بیان داشت: در همه تشکل های صنفی یکسری نقاط ضعف و قوت وجود داره که جامعه مطبوعاتی نیز مبرا از ایراد نیست.

وی در خصوص صحبت های استاندار ایلام نیز اظهار داشت: خوب است که جناب استاندار اهل باج دادن به رسانه نماها نباشد وامیدواریم ایشان در هیچ زمینه ای، به هیچ فرد و گروهی اجازه زیاده خواهی و باج خواهی ندهند و قطعا ما در خانه مطبوعات و رسانه‌های استان از این موضع حمایت خواهیم کرد.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام خاطرنشان ساخت: همه ما در استانی نفس می کشیم که از نظر بسیاری، کم برخوردار، محسوب می شود به همین خاطر نیاز است به سمت همگرایی و به سامان کردن نابه سامانی ها برویم.

صیدی" از افرادی که به استاندار مشورت می دهند خواست با حساسیت بیشتری نسبت به مسایل ورود کنند و ظرافت کاری انتشار مطالب و تیترهای خبرهای مربوط به شخص اول اجرایی را با رعایت تعادل و اصول حرفه ای مد نظر منتشر کنند.
وی از مدیران دستگاه های نظارتی خواست جهت انعکاس اخبار و عملکرد سازمان ها از مدیران دستگاه ها بخواهند تا با رسانه های داری مجوز همکاری داشته باشند.
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام تاکید کرد: رسانه های استان، دلسوزان این استان هستند و تلاش و تکاپوی آنان جهت برخورداری بهتر مردم از خدمات است.

مبنای فعالیت رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای قانون است

"عمران خودآموز"  نیز در واکنش به سخنان استاندار ایلام که پرده از باج‌خواهی برخی رسانه نماها برداشت، گفت: راهبرد اصلی استاندار محترم در زمینه فعالیت رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای و نیز رسانه‌نماهای غیر مجاز و غیرحرفه‌ای روشن شد.

"خودآموز" گفت: صحبت‌های آقای استاندار دوسویه بود؛ از یک سو ناظر به آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌ای بود و از سوی دیگر ناظر به ضعف برخی مدیران اجرایی.

مدیر کل فرهنگ تصریح کرد: رسانه‌های رسمی که از هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز دارند، با حفظ حق انتقاد، خود را مقید به رعایت مفاد قانون مطبوعات و میثاق‌نامه اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری می‌دانند، چراکه قانون مطبوعات هم حقوق و هم حدود آن‌ها را مشخص کرده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و در واقع جایگاه نظارتی دارند. این رسانه‌ها اهل تهدید و باج‌خواهی نیستند، بلکه برای توسعه استان در کنار سایر ارکان نقش اساسی خود را ایفا می‌کنند.

"خودآموز" گفت: همان‌گونه که رسانه‌ها حق نقد دارند، استاندار هم حق نصب دارد و نقد رسانه‌ها باید معطوف به عملکرد مدیران باشد. همه باید به جایی برسیم که هر رکنی کار خود را به درستی انجام دهد تا در کنار هم و بدون تداخل کاری به اهداف کلی توسعه استان نایل شویم.

"خودآموز" با بیان اینکه اگر آسیبی متوجه جامعه رسانه‌ای باشد در نشست‌های هم‌اندیشی مطرح و برطرف می‌شود، گفت: انتظار داریم ضعف‌های مدیران نیز، که به جای تقویت عملکرد خود و پاسخ‌گویی فعالانه به رسانه‌ها، مجبور به کُرنش و باج‌دهی هستند، توسط استاندار محترم و دستگاه‌های نظارتی رصد و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه استاندار در اولین نشست خود با رسانه‌ها آنان را مددکار مدیریت اجرایی استان خوانده است، گفت: این نگاه کماکان مبنای تعامل و همکاری اصحاب مطبوعات و مدیریت ارشد اجرایی استان است.


آفتاب ایلام، پیشنهاد این گزارش آن است که نه تنها استاندار محترم بلکه تمامی مدیران  از انتقاد نخبگان رسانه برآشفته  نشود و بلکه مدنظر داشته باشند که "سیاست‌ها، برنامه‌ها، و استراتژی‌ها اگر مورد پذیرش مردم قرار نگیرند، زیره به کرمان بردن و به همین جهت است همه نظام‌های سیاسی، به دنبال کسب حمایت مردم از سیاست‌های شان یا حداقل پذیرش این سیاست‌ها از سوی آن‌ها هستند که صد البته  نقشی محوری این فرآیند بر عهده رسانه است."

"رسانه علاوه بر نقش محوری صرفاُ بلندگوی تبلیغی مدیران و مسئولان نخواهد بود به این دلیل که  آگاهی رسانی، تامین تریبونی آزاد برای بحث‌ها و فعالیت به عنوان مجرایی برای ابلاغ افکار عمومی به دولت و اعمال فشار عمومی بر آن نیز کارکرد رسانه است.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان