جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

کشتارگاه دام ایلام ساماندهی می شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۲:۳۶ چاپ کدخبر: 17626

آفتاب ایلام |استاندار  ایلام با تاکید به بهداشت و سلامت غذایی مردم از ساماندهی کشتارگاه‌های دام ایلام خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام، حسن بهرام‌نیا صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر بهداشت و سلامت غذایی مردم از ساماندهی کشتارگاه‌های دام ایلام خبر داد.

استاندار ایلام به نقش دامپزشکی در سلامت غذایی احاد جامعه تاکید کرد و یادآور شد: از عمده وظایف سازمان دامپزشکی رساندن غذای سالم از نظر بهداشتی و شرعی به دست مردم است و در این راستا پایش و نظارت بر کشتارگاه ها بسیار اهمیت دارد.

وی یکی از موضوعات مهم را بحث مشکل تامین علوفه دام‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا متولیان باید پیگیری کنند تا مشکل دامداران که قشر مولدی هستند برطرف شود.

استاندار ایلام در ادامه ضابطه‌مند کردن کشتارگاه در استان را ضروری عنوان و تاکید کرد: باید در این راستا به گونه‌ای عمل شود که هم کسی بیکار نشود و هم موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم به نحو احسن در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌ مقدم نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام به دلیل  توجه ویژه به حوزه دامپزشکی استان گفت: سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملا تخصصی است که ماموریت‌های سنگینی را انجام می‌دهد، که می‌توان به سلامت دام، طیور و بهداشت و نیز سلامت غذای مردم اشاره کرد که غفلت از آن آثار مخرب عظیم بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور افزود: ماموریت مهم و مقدس دیگر سازمان دامپزشکی موضوع تضمین حلیت و طهارت غذاهای با منشاء دامی است که در سلامت روان مردم نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان