شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |فرمانده انتظامی آبدانان با اشاره به استمرار طرح برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان، از افزایش ۱۸۵ درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد. 



به گزارش آفتاب ایلام از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ سید مختار باویر روز چهارشنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبدانان موفق شدند سال گذشته بیش از ۵۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر را از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد افیونی در سراسر شهرستان کشف کنند.

وی با بیان اینکه این کشفیات افزایش ۱۸۵ درصدی را نشان می دهد، افزود: پلیس در برخورد با سوداگران مرگ همواره مصمم بوده و نیازمند همکاری بیشتر مردم، همه سازمان ها  هستیم.

وی برخورد با ورود کالای قاچاق قاچاق از جمله سیگار را یکی از اولویت های کاری پلیس ذکر کرد و افزود: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان بیش از از سه هزار نخ سیگار قاچاق در طول سال جاری کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی آبدانان ادامه داد: کشف چهار هزار و ۳۴۰ کیلو خوراک دام، ۱۲ تن کاه، یک هزار و ۸۰۰ کیلو جو ، ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلو کود شیمیایی، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گندم ، هفت تن هیزم ، یک تن زغال، ۱۲۰ کیلو گیاهان دارویی، ۲۰ تن آرد قاچاق بخش دیگری از اقدامات پلیس در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق به شهرستان است.

سرهنگ باویر کشف بیش از چهار هزار احشام و طیور قاچاق را از دیگر اقدامات پلیس عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد احشام با ایجاد تورهای مقطعی ایست و بازرسی و از قاچاقچیان کشف و به کشتارگاه های استان و دیگر مبادی تحویل شد.

فرمانده انتظامی آبدانان در ادامه به تشریح اقدامات پلیس شهرستان در راستای پیشگیری از سرقت نیز اشاره و یادآور شد: با اقدامات پیشگیرانه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سال گذشته وقوع سرقت ها ۱۷ درصد کاهش و به تبع آن کشفیات سرقت آن نیز رشد ۱۷ درصدی داشته است و در صدد هستیم که این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

وی دستگیری ۱۰۷ نفر سارق را از نتایج اجرای طرح‌های پیشگیرانه پلیس ذکر کرد و اضافه کرد: و تعداد دستگیرشدگان رشد ۱۱۶ درصدی داشته است.

سرهنگ باویر ایجاد امنیت و آسایش برای شهروندان را یکی از اقدامات پلیس برشمرد و اضافه کرد: شعار نوروزی پلیس با نام پلیس هوشمند، قانون مداری ، نشاط بهاری و در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان