جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
سرپرست شرکت گاز:

بهره مندی یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی ایلام از گاز طبیعی

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۲:۱۹ چاپ کدخبر: 17958

آفتاب ایلام | سرپرست شرکت گاز ایلام با اعلام اینکه سال گذشته ۱۴۱ واحد صنعتی استان به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند، گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.





به گزارش آفتاب ایلام ،محمود کشاورز روز شنبه اظهار داشت: با گازرسانی به این تعداد صنایع در استان، بیش از ۲۹۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین شده که معادل یک میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مایع است.

وی با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های قابل قبولی برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در دست اقدام دارد، افزود: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۱۲۲ ایستگاه اندازه‌گیری و ۲۵ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است.

سرپرست شرکت گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته رکورد گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام شکسته شد، یادآور شد: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری‌ نامگذاری سال را بر روی تولید متمرکز کرده اند تا دستگاه‌های اجرایی در حوزه مأموریت کاری خود برای حمایت و رفع مشکل واحدهای تولیدی در جهت رونق اقتصادی کشور گام‌های اساسی بردارند.

کشاورز با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، ادامه داد: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۲۲ روستا و ۲ شهر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این تعداد روستا در هشت شهرستان از توابع استان و شهرهای پهله و میمه دهلران قرار دارند.

کشاورز با اشاره به اینکه شهرهای پهله و میمه از توابع شهرستان دهلران به عنوان آخرین شهرهای باقیمانده استان در طول سال گذشته گازدار شده است، افزود: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۷ درصد است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان