جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: دامداران و مرغداران با تهیه دامدار کارت تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کنند.




درخشنده رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت: صاحبان دام و طیور صنعتی، روستایی و عشایری با دریافت دامدار کارت و ثبت نام در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی) تسهیلات خرید نهاده های دامی دریافت کنند.

وی افزود: این طرح برای همه صاحبان واحدهای صنعتی دام و طیور و دامداران روستایی و عشایری است که از طریق دامدار کارت تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین نهاده های دامی بگیرند.

رحیمی یادآور شد: هم اکنون نهاده های دامی دام و طیور با ارز نیمایی موجود است که دامداران و مرغداران از طریق سامانه بازارگاه مرغداران و سامانه اتحادیه دامداران نهاده مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نهاده های دام و طیور با نرخ مصوب ارز نیمایی عرضه می شود، دامداران و مرغداران مایل به خرید نیستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: هرچند مشکلی در زمینه تامین نهاده های دامی وجود ندارد، اما مرغداران و دامداران خواهان عرضه نهاده های دامی یارانه ای هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت و جو با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ و کنجاله سویا با قیمت ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان در این سامانه ها بارگذاری شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان