جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در حال اجراست.





به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،فریبرز عباسی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های آب و خاک دهلران در گفت و گویی اظهار داشت: طرح های آب و خاک متعددی در سطح کشور در حال اجراست که یکی از مهمترین آنها شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.

وی افزود: این طرح در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در ۶ استان غربی و شمال غربی کشور از چند سال قبل در حال اجراست.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تاکنون ۱۲۷ هزار هکتار از این طرح بهره برداری شده که اثربخشی بهره برداری از این ۱۲۷ هزار هکتار افزایش تولید، اشتغال و درآمد بهره برداران بوده است.

عباسی به ۱۰۰ هزار هکتار باقی مانده از این طرح اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از این مقدار تامین آب شده و پیش بینی می شود در ۲ سال آینده بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: ۷۰ هزار هکتار باقی مانده نیز مشکل تامین آب دارد که همکاران وزارت نیرو باید آب آنرا تامین کنند که در حال انجام کارها هستند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: از این  ۲۲۷ هزار هکتار حدود ۳۰ هزار هکتار در استان ایلام قرار دارد که ۱۳ هزار هکتار بهره برداری و ۱۷ هزار هکتار باقی مانده که از این مقدار هفت هزار هکتار آن توسط وزارت نیرو تامین آب شده  و پیش بینی می شود تا یک سال آینده بهره برداری و ۱۰ هزار هکتار باقی مانده پس از تامین آب پیگیری می شود.

عباسی به بازدید از ایستگاه های پمپاژ در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال های گذشته حدود ۱۹ ایستگاه پمپاژ در سطح شهرستان های استان با پیشرفت های متفاوت بین ۳۰ تا ۹۰ درصد اجرا شده که یکی از آنها پروژه ایستگاه پمپاژ برتش است که ۲ هزار هکتار اراضی تحت پوشش دارد و در ۲ خط مختلف  در حال اجراست که فاز اول آن بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد که پیش بینی می شود سال جاری بهره برداری شود

عباسی افزود: بخش زیادی از منابع اعتباری آن در همین جلسه در محل پروژه و نحوه تامین آن انجام شد و در مورد فاز دوم هم در مراحل بعدی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان