جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
 مدیرکل بنیاد شهید ایلام؛

شهدا تاریخ پرافتخاری در دفاع از کشور رقم زدند

۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۲:۰۴ چاپ کدخبر: 18073

آفتاب ایلام |مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با تاکید بر اینکه اهل قلم جامعه امروز ما، این حماسه سازی شهدا را تفسیر و تبیین نمایند، گفت: شهیدان والامقام، تاریخ پرافتخاری در دفاع از کشور رقم زدند.


 
 


  

به گزارش آفتاب ایلام؛ جمال اسدی که به منظور دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به شهرستان دهلران سفر کرده است، در بدو ورود به این شهرستان در گلزار منور شهدا حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل و گلاب، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی در ادامه با حضور در فرمانداری این شهرستان، با لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام در این نشست اظهار داشت: ما امروز به حضور مردم شریف شهرستان دهلران رسیدیم، تا ضمن دیدار چهره به چهره با جامعه معزز ایثارگری در میز خدمت مسجد جامع دهلران، بتوانیم مهمترین مسائل و مشکلات آنان را بررسی نماییم.

وی با تاکید بر اهمیت دیدار با جامعه معزز ایثارگری، افزود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی، همه مسئولان در همه سطوح استانی و شهرستانی مکلف به دیدار با جامعه ایثارگری هستند.

اسدی در ادامه به مشکل اشتغال جامعه معزز ایثارگری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر کشور و استان، مشکل اشتغال است و در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ نفر از فرزندان معظم شاهد و ایثارگر در جامعه ایثارگری با مشکل بیکاری روبرو هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان دهلران به دیدار خانواده معظم طلبه شهید والامقام «علی مومنی» رفت و ضمن دیدار و گفتگو، از مقام والای آنان تجلیل کرد.

وی در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین کریمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، با تاکید بر اینکه امروز هر آنچه که داریم به برکت خون پاک شهدا و جانفشانی ایثارگران است، گفت: شهدای والامقام، تاریخ این مملکت هستند و تاریخ این سرزمین را تفسیر می کنند.

اسدی افزود: باید اهل قلم جامعه امروز ما، این حماسه سازی شهدا را تفسیر و تبیین نمایند چرا که شهیدان والامقام، تاریخ پرافتخاری در دفاع از کشور رقم زدند.

مدیرکل بنیاد استان ایلام در پایان خاطر نشان ساخت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم خداوند توفیق عطا نماید بتوانیم در جهت آرمان والای شهدا گام برداریم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار به بیان نحوه شهادت طلبه شهید والامقام «علی مومنی» پرداخت و گفت: خداوند متعال را شاکریم که توفیقی عطا شد تا امروز در محضر خانواده های معظم شهدا شهرستان دهلران قرار بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین علی رحیم کریمی با اشاره به اینکه ۱۱ روحانی شهید والامقام استان جان خود را فدای اسلام و انقلاب نموده اند، افزود: امروز در محضر خانواده معظم روحانی شهید علی مومنی به روح پر فتوح این شهید گرانقدر و همه شهدای روحانی درود می فرستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام همچنین در این سفر با خانواده های معظم شهیدان والامقام «غلام غلامی»، «احمد جابری» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «فاضل هیوری نژاد» و خانواده جانباز متوفی «سید محمد رضائی» دیدار و از مقام والای آنان تجلیل کرد.

لازم به ذکر است؛ که حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه دهلران، حجت الاسلام و المسلمین علی رحیم کریمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، سرهنگ فرمانده سپاه ناحیه دهلران و جمعی از کارکنان بنیاد استان، دکتر جمال اسدی را در این دیدارها همراهی کردند.

طلبه شهید والامقام «علی مومنی» در دوم خرداد سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون و حین درگیری با دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از گذشت ۱۵ سال در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ به زادگاهش بازگشت. همچنین شهید «غلام غلامی» در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۹ در مهران و شهید والامقام «احمد جابری» نیز در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ در دهلران و حین درگیری با منافقین کوردل به فیض والای شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان