پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
رییس سازمان سینمایی:

 ۴۰ سینما در استان های کشور احیا شده است

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۷ چاپ کدخبر: 18222

آفتاب ایلام |معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: بیش از ۴۰ سینما در مراکز استان ها و شهرستان های کشور تاکنون در سفرهای استانی احیا شده است.



به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، محمد خزاعی روز سه شنبه در سفر به استان ایلام و بازدید از پروژه های سینما قدس، برج هنر و سینما فرهنگ شهر ایلام اظهار داشت: سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت های سینمایی در سراسر کشور هستیم، افزود: در سفرهای استانی از زیرساخت های سینمایی مراکز استان ها بازدید و در راستای تقویت این زیرساخت ها اقدام می شود.

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور یادآور شد: توسعه زیرساخت های سینمایی در سراسر کشور و حتی شهرستان‌ها، هم مطالبه مردم و هم مسوولان شده است و این نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری سینماست.

مدیر حوزه هنری ایلام نیز در این بازدید گفت: برج هنر ایلام برای بهره برداری نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محمدعلی قاسمی بیان کرد: این مجموعه بیش از هشت هزار متر مربع زیربنا دارد که دارای سالن های سینما، آمفی تئاتر و مجموعه های مورد نیاز هنرمندان استان است.

به گفته وی، برج هنر ایلام در صورت تکمیل می تواند به پایگاه و مرکز هنرمندان استان تبدیل شود.

معاون وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، صبح امروز( ۳۱خرداد) از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر، بازدید از پروژه های عمرانی استان در حوزه سینما، نشست صمیمانه با فیلمسازان و هنرجویان فیلم و شرکت در اختتامیه پنجمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برنامه های سفر رییس سازمان سینمایی کشور به ایلام خواهد بود.

همچنین معاون وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری در نشست چشم انداز توسعه سینمای استان ایلام با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان در سالن شهید رجایی استانداری ایلام شرکت خواهد کرد.

جلسه با مدیرکل، معاونین و کارشناسان سینمایی و بازدید از نمایشگاه، انجمن سینمای جوانان استان ایلام از دیگر برنامه سفر یک روزه « محمد خزاعی» به استان ایلام است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان