چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام |سرپرست شرکت گاز استان ایلام گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، شرکت گاز استان از شرکت های تولیدی و اشتغالزا حمایت ویژه ای خواهد کرد.


 
 



به گزارش آفتاب ایلام؛ محمود کشاورز در دیدار با معاون اجرایی شرکت پتروشیمی هلیلان از گسترش همکاری جدید بین این مجموعه و شرکت پتروشیمی هلیلان خبر داد و افزود: تعامل دو سویه شرکت گاز و پتروشیمی هلیلان باعث حمایت از شرکت‌های تولیدی و تقویت حمایت از اشتغال در واحدهای صنعتی استان می‌‌شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی هلیلان در آینده نزدیک عمده‌ترین مشترک شرکت گاز استان خواهد بود چرا که خوراک اصلی این شرکت، گاز‌طبیعی است.

سرپرست شرکت گاز استان تصریح کرد: علاوه بر اینکه خوراک اصلی شرکت پتروشیمی هلیلان گاز‌ طبیعی است، منبع تاُمین انرژی نیروگاه آن شرکت نیز از گاز‌طبیعی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اتصال شرکت پتروشیمی هلیلان به خطوط و شبکه گاز می‌بایست از خط اصلی صادراتی گاز موجود در منطقه انشعاب فرعی گرفته شود که نیازمند اخذ مجوز از شرکت انتقال گاز و نیز احداث ایستگاه اختصاصی تقلیل فشار گاز است.

کشاورز افزود: برای برقراری و اتصال جریان گاز این شرکت، همه هماهنگی‌ها با شرکت های بالا دست و پائین دست انجام و مجوزهای لازم اخذ خواهد شد.

همچنین معاون اجرایی شرکت پتروشیمی هلیلان در این دیدار از همکاری شرکت گاز استان در طراحی اولیه خطوط و ایستگاه‌های گاز مورد نیاز شرکت پتروشیمی قدردانی کرد و گفت: شرکت پتروشیمی هلیلان بزرگترین شرکت بخش خصوصی در استان ایلام است که علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای مردم، باعث توسعه پایدار منطقه و ایجاد توازن توسعه‌ای و رفع محرومیت شهرستان هلیلان خواهد شد.

حمید اسلامی به اهمیّت اجرا و تسریع در راه‌اندازی پتروشیمی هلیلان برای سرمایه‌گذار پروژه اشاره کرد و افزود: از ابتدای اخذ مجوزهای احداث این مجتمع عظیم، شرکت گاز استان با راهنمایی و مشاوره‌های به موقع، اخذ مجوزهای لازم برای تاُمین خوراک از طریق شرکت ملّی گاز و شرکت انتقال گاز، تعامل خوبی را داشته است.

وی اظهار داشت: اینگونه تعاملات و دیدگاه مدیریتی موجود در شرکت گاز استان، قطعاً در جهت دهی به دیگر سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های خود در استان ایلام، نوید‌بخش آینده خوبی برای توسعه استان رقم خواهد زد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان