جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |رییس سازمان سینمایی کشور گفت: سالن های سینمای  سه شهرستان ایلام با مشارکت استانداری و سازمان سینمایی کشور تجهیز می شود.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، محمد خزاعی عصر امروز در نشست هم اندیشی دستگاه های فرهنگی که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، ساخت چند مستند یا فیلم و همچنین تجهیزات سینمای شهرستان های دره شهر،دهلران و ملکشاهی را که از مطالبات بحق مردم استان عنوان کرد و گفت: در صورت تایید استانداری ایلام ۵۰ درصد بودجه هم توسط سازمان سینمایی کشور جهت این مهم تامین می شود.

وی بیان کرد: سفر به استان ایلام هفتمین سفر استانی است که در طول سفرهای گذشته به استان‌های مختلف کشور انجام شده است و تا کنون نتایج بسیار خوبی حاصل و تفاهمات و توافقات خوبی در مراکز استان‌ها منعقد شده است، در این سفرها مسائل استان‌ها ارزیابی و پیگیری می‌شود.

محمد خزاعی تصریح کرد:سینما سیار چند سالی است که در انجمن سینمای جوانان ایران به مناطق محروم و فاقد سینما خدمت می‌دهد و این مهم در برنامه ی فرهنگی استان ایلام در دستور کار قرار گیرد

وی گفت:ایلام با وجود محرومیت ها از استعداد های غنی در حوزه ی فرهنگی و خلق حماسه ها و رشادت ها آشکار و هویدا است و فعالیت مطلوب انجمن سینماگران میتواند سبب گسترش فعالیت این حوزه بخصوص در بحث اربعین و شهادت شود و میتوان با کمک مسئولان تا سال آینده دفتر انجمن سینماگران جوان راه اندازی کرد.

وی ادامه داد:تا کنون در سفرهای استانی با اقدامات انجام شده، شرایط احیا 40 سالن سینما در حوزه زیرساخت‌ها مهیا شده و امید است که با حمایت مسئولان استان و نهادهای فرهنگی دیگر در سطح استان، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینما در استان باشیم.

معاون وزیر ارشاد با تاکید براینکه گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم همگرایی است افزود: خوشبختانه همگرایی و گفتمان مشترک وخاصی بین نهادها و دستگاه های فرهنگی در استان ایلام وجود دارد.

وی یکی از ماموریت‌های مهم انجمن سینمای جوانان ایران در سال جاری را تولید فیلم کوتاه برشمرد و افزود: ۵۰۰ میلیون تومان بودجه به فیلم کوتاه اختصاص داده شده است که زمینه ی حداقل ۱۰ فیلم کوتاه را فراهم نموده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به پروژه های در حال ساخت ایلام گفت: پروژه ی برج هنر (که حداقل ۴ سال دیگر جای کار دارد)، سینما فرهنگ ،تجهیز سینما هنر و دفتر انجمن سینما گران جوان باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان