شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت: استانداری در ساخت فیلم فاخر در بخش‌هایی که اصحاب حوزه فرهنگ و هنر استان تعیین کنند به صورت ۵۰ درصد با سازمان سینمایی مشارکت می کند.





به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست هم اندیشی دستگاه های فرهنگی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی افزود: اولویت تخصیص اعتبار تکمیل پروژه های فرهنگی است و فرهنگسرای شهر ایلام باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: زمین برای ایجاد دفتر سینمایی جوان استان ایلام تهیه می شود ولی ساخت آن برعهده سازمان سینمایی باشد. 

استاندار ایلام ادامه داد: استانداری ایلام  همچنین ۵۰ درصد هزینه های چهار سالن حوزه سینما فرهنگ استان را برعهده خواهد گرفت.

بهرام نیا با اشاره به تخصیص اعتبارات برای تکمیل برج هنر شهر ایلام گفت: این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد  که ما از اعتبارات استانی مبلغی برای آن اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: استانداری ایلام برای ساخت حداقل ۵ فیلم کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص خواهد داد.

بهرام نیا با قدردانی حضور رییس سازمان سینمایی، مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی و اصحاب رسانه در نشست، گفت: امیدواریم با کمک اعتبارات استانی و وزارتخانه بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

استاندار ایلام ادامه داد: ایلام از زیرساخت های جزو استان کم برخوردار ولی از نظر دینی، علمی و فرهنگی در تراز بسیار بالایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایلام در حوزه اطلاع رسانی خبر و فضای مجازی درصد کشور است، افزود: اربعین، هم مرز بودن با سه استان عراق و یکدست بودن فرهنگی دینی و مذهبی از جمله دیگر مزیت های استان ایلام است.

استاندار ایلام ادامه داد: هدف دولت سیزدهم عدالت محوری و توجه به استان های کم برخوردار است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان