پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ایلام گفت: ۳۴ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی و عشایری ایلام تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند.




به گزارش آفتاب ایلام ،روح الله سرواندام روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: از ۳۴ هزار خانوار بیمه شده صندوق اجتماعی کشاورزان یک هزار و ۶۰۰ نفر مستمری بگیر هستند.

وی افزود: از مجموع ۱۰۰ درصد حق بیمه ۷۰ درصد توسط دولت و مابقی توسط فرد بیمه شده پرداخت می‌شود که رقم ناچیزی در ماه است.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ایلام ادامه داد: شهرستان‌های چرداول با پنج هزار و ۵۰۰ خانوار، دهلران با چهار هزار و ۲۰۰ خانوار و آبدانان با چهار هزار نفر خانوار بیشترین افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را در استان به خود اختصاص داده و سیروان و بدره نیز جذب کمتری داشته‌اند.

سرواندام یادآور شد: سال گذشته در برنامه عملیاتی ۱۰۰ روزه دولت استان ایلام رتبه نخست جذب خانوارهای روستایی و عشایری را کسب کرد.

وی اضافه کرد: جذب یک میلیون نفر خانوار روستایی و عشایری یکی از برنامه ریزی های امسال قرارگاه کرامت است که از این میزان سهم ایلام جذب ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار است.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ایلام تاکید کرد: برگزاری ستادهای راهبردی و میز خدمت در سطح شهرستان ها، استفاده از سایر ظرفیت ها مانند دهیاری ها، جهاد کشاورزی و سایر ارگان های مرتبط، انعقاد تفاهم نامه با امور عشایری از جمله برنامه های امسال برای جذب سهم استان است.

سرواندام تصریح کرد: باتوجه به تاکید استاندار ایلام در گسترش چتر بیمه اجتماعی امیدواریم با برنامه های در دست اقدام بتوانیم در جهت برقراری عدالت اجتماعی گام برداریم.

حدود ۴۷ درصد جمعیت استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان