پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از آغاز طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان خبر داد و گفت: طرح نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم از امروز با موضوع مواد مخدر شروع شد.


 
 



به گزارش آفتاب ایلام ،فاطمه رستگار روز یکشنبه در حاشیه برگزاری ایستگاه نقاشی طرح امداد فرهنگی اظهار داشت: این طرح امروز و همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برای بچه های ساکن در مناطق کمتربرخوردار سبزی آباد، کارخانه نمک و هفت تیر (بانبور) برگزار و در سایر نقاط استان نیز با انجام برنانه های مفرحی چون بازی های بومی - محلی، هنری، ادبی و سایر برنانه ها اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: این برنامه در طول ماه یکبار با همکاری دفاتر تسهیلگری و دستگاه های مرتبط در مناطق کم برخوردار و به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می شود تا جامعه هدف کودک و نوجوان و خانواده های آنها با ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا شوند.

رستگار در مورد برنامه امروز توضیح داد: ایستگاه نقاشی امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون ایستگاه نقاشی با همین موضوع برگزار شد تا مخاطبان با زبان هنر به مبارزه و مقابله با این معضل ناهنجار اجتماعی بروند.

وی بهره گیری از زبان فرهنگ ، هنر و ادب به شیوه غیرمستقیم در بیان مفاهیم تربیتی دوری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی و معرفی کانون و ظرفیت های موجود در آن در محورهای فرهنگی هنری ادبی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کم برخوردار از اهداف این برنامه ذکر کرد.

رستگار ادامه داد: شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون حوزه، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف برنامه  امداد فرهنگی است.

رستگار با بیان اینکه شعار برنامه امداد فرهنگی ( دنیایی پاک و سالم با خانواده و کودکانی پاک و سالم) است، تاکید کرد: باید با بهره مندی از زبان فرهنگ، ادب و هنر به کودکان و نوجوانان، سلامت جسم و روح و دوری از این پدیده های ناهنجار اجتماعی را در میان بچه ها و خانواده ها آنها نهادینه کرد.

به گفته وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اولیای تربیتی و خانواده های اعضا تعامل و ارتباط مناسبی دارد و می تواند از مسیر همین تعامل و مشارکت فرهنگ مبارزه با مواد مخدر را در میان کودکان و نوجوانان اشاعه دهد و همه مسوولان ، خانواده ها و اولیای تربیتی برای آینده پاک و بدون آلودگی کودکان نوجوانان مسوولیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بهره گیری از زبان هنر، ادبیات و فرهنگ در انتقال مفاهیم تربیتی در حوزه آمادگی با پدیده شوم و منفی اعتیاد و مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از این ناهنجاری ها و موارد دیگر را از کارکردهای ماهیتی کانون پرورش فکری دانست و از عضویت رایگان بچه های ساکن مناطق کم برخودار در مراکز کانون خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در بوستان ملت (سراب) با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر تسهیلگری مناطق سبزی آباد، کارخانه نمک و هفت تیر (بانبور)، معاونت پیشگیری نیروی انتظامی و مرکز مثبت زندگی بهزیستی برکزار شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان