جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
امام جمعه ایلام:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند مقابله با علت است نه معلول

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۶:۴۶ چاپ کدخبر: 18272

آفتاب ایلام |حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه یکی از تهدیدهای جدی در سطح جامعه کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند با همه ابزارها از جمله مواد مخدر، به نسل جوان ما ضربه زده و جلوی توسعه و رشد کشور را بگیرد.





 

 به گزارش آفتاب ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۶ تیر) در دیدار بادبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: درست است که استان ما در موضوع اعتیاد نسبت به خیلی استان‌ها وضعیت بهتری دارد ولی رشد اعتیاد در سطح استان، بالا بوده و نیازمند توجه بیشتری است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه مواد مخدر دیگر تنها یک کار فردی نیست و مافیا با دو انگیزه اقتصادی و سیاسی پشت مواد مخدر است، ابراز کرد: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند با همه ابزارها از جمله مواد مخدر، به نسل جوان ما ضربه زده و جلوی توسعه و رشد کشور  را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی عوامل فروش مواد مخدر در استان ما خیلی راحت است، اما متاسفانه قوانین خیلی برایشان بازدارنده نیست، گفت: به جد باید با معتادین متجاهر  هر چند زیاد هم نیستند، برخورد کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: یکی از تهدیدهای جدی ما هم کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر است، ستاد مبارزه با مواد مخدر باید روی این قضیه حساس شود، باید علت یابی شود که کاهش سن اعتیاد آیا زمینه اجتماعی، فرهنگی و یا سیاسی دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار  در بحث مبارزه با مواد مخدر باید به علت مبارزه کنیم نه معلول، تصریح کرد: صدا وسیما و رسانه ها، باید بیشتر در حوزه خطراتی که  اعتیاد به دنبال دارد، فعالیت داشته باشند و به مشکلاتی که در پی آن از جمله فسادها، طلاق، افت تحصیلی و افت شخصیتی بوجود میآید، توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است که در زمینه مبارزه با مواد مخدر رویکرد جدیدی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: آموزش اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از آسیب های مواد مخدر و مشکلات پیش روی آن یکی از نیازهای اصلی در سطح جامعه است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان