جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |وزیر کشور با بیان اینکه جاده های استان باید به گونه‌ای باشد که حرکت وسایل نقلیه در ایام اربعین کند نشود، گفت: نظام انتقال زوار در ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی شود. گفت: ازدحام جمعیت در مرز در ایام اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا باید مدیریت شود.


به گزارش آفتاب ایلام، احمد وحیدی، عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام در پایانه مرزی مهران، با تقدیر از مسئولان استان که افتخار خادمی زوار اربعین حسینی را برای خود ارزشمند می دانند، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در رمزنیه افزایش میزان زوار اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته، ایمن بودن  جاده ها و سهل و روان بودن جاده‌ها  بسیار اهمیت دارد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه تعداد زیاد زوار در اربعین سال جاری ممکن است وسایل حمل و نقل عمومی جوابگوی تعداد زوار نباشد و لازم است که هموطنان عزیز و زوار حسینی، از وسایل شخصی خود استفاده کنند و  جاده‌های ما  باید پاسخگوی این حجم زیاد از وسایل شخصی باشد و لذا چهار بانده کردن مسیر ایلام به مهران کار  ارزشمندی است.
 
وی بیان کرد: جاده‌های استان باید به گونه‌ای باشد که حرکت وسایل نقلیه در ایام اربعین کند نشود و اگر جاده‌های دیگر استان لازم است رسیدگی شود در دستور کار قرار دهید و لازم است هر مشکل و کمبودی را در این زمینه برطرف شود که با صحبتی که با وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شده است این آمادگی برای رسیدگی به جاده‌های استان وجود دارد.
 
وزیر کشور بیان کرد: پایانه مرزی که مسئولیت آن وزارت راه و شهرسازی است که  این وزارتخانه هم آمادگی لازم برای ایجاد سایه بان و دستگاه‌های مه پاش و خنک کننده در پایانه مرزی مهران  دارد، هر آنچه که  در زمینه راه‌های استان و پایانه استان لازم است فوری بر اساس فهرستی تهیه و برای ارائه گزارش و اقدام راه و شهرسازی از طریق استاندار محترم ارائه گردد.
 
وحیدی با تاکید بر اینکه انتقال زوار باید برنامه‌ریزی شده باشد، گفت: زوار در هنگام اربعین حسینی باید هدایت و  میزان ترددها کنترل شود که از ازدحام جمعیت در مرز جلوگیری شود و باید پیگیری کرد میزان گیت‌های ورودی در کشور عراق افزایش یابد و نظام انتقال زوار در ایام  اربعین حسینی در استان و مرز مهران بسیار مهم است و باید این برنامه منظم باشد.


وی با بیان اینکه باید از ازدحام جمعیت در مرز تا حد توان در ایام اربعین حسینی به توجه به شرایط گرما جلوگیری کرد، ابراز کرد: اردوگاه‌های اسکان و توقف زوار در شهرستان‌های مختلف با همکاری نیروهای نظامی  و سپاه ایجاد شود که ایجاد اسکان در نقاط مختلف استان افزایش یابد و که مردم در کمال آرامش و بدون دغدغه و عجله و شتاب زمینه انتقال آنان به مرز فراهم شود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه در زمینه آب و برق هم بر اساس گزارشی که مسئولان استان ارایه دادند ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است، گفت: برق در پایانه مرزی مهران نیز باید پاسخگوی مصرف وسایل سردکننده و کولرها و روشنایی در ایام اربعین حسینی باشد.

به گزارش آفتاب ایلام ،ایلام و مرز بین‌المللی مهران یکی از مهم‌ترین کانون‌های اصلی و مهم تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی است و پیش بینی می‌شود که در اربعین حسینی سال جاری بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین حسینی از طریق این مرز بین المللی تردد کنند.

بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست ستاد اربعین استان در شهر مهران از دیگر برنامه‌های وزیر کشور و هیئت همراه در سفر به ایلام و شهرستان مرزی مهران است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان