جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |نماز جمعه پایگاه آگاهی بخشی، اتحاد وحفظ آرمان های انقلاب،حج مساکین و از فرائض بسیار با اهمیت و مهم جامعه اسلامی است.

به گزارش آفتاب ایلام ،نماز عبادی سیاسی جمعه در حدود ۹۰۰ پایگاه سراسر کشور برگزار می شود که این پایگاه ها و خطبه های نماز جمعه خنثی کننده توطئه دشمنان هستند.

نمازجمعه نعمت بزرگ الهی و حج مساکین و از فرائض بسیار با اهمیت و مهم جامعه اسلامی است و این اجتماع بزرگ امت اسلامی در روزهای جمعه در تمامی بلاد اسلامی تشکیل می شود و همانند برگزاری حج است و مسلمانان هر هفته در هر کجای جهان اسلام که باشند با شکوه در نماز جمعه شرکت میکنند و قدرت و عظمت اسلام را نمایان می کنند.

در استان ما همچون سراسر کشور این آیین جمعه ی هر هفته با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.

*هراس دشمن از برگزاری نماز جمعه*

انقلاب با عظمت جمهوری اسلامی را که حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و تاسیس کردند، نیازمند یک پشتوانه دائمی که نشان دهد مردم ما همیشه در صحنه هستند و این نمازجمعه است که میتواند چنین پشتوانه ای را داشته باشد، این پشتوانه از آثار و برکات نمازجمعه است.
دشمنان ما از برگزاری باشکوه نمازهای جمعه در هراس هستند و ما نباید با خلوت شدن نماز جمعه آنها را خوشحال کنیم، به طوری که اگر نمازجمعه خلوت شود می گویند انقلاب پایگاه خودش را از دست داده است.

بنابراین بر همه ی ما مردم انقلابی فرض و لازم بوده که این قدرت و پشتوانه را برای انقلاب همیشه نشان بدهیم.

*نماز جمعه تریبون مطالبات مردم*

خطیب جمعه وظیفه آگاهی بخشی جامعه و امت اسلامی را بر عهده دارد،ائمه جمعه باید مسائل فکری مورد نیاز جامعه را در خطبه های نماز جمعه مطرح کنند.

اقامه «نماز جمعه» به عنوان تریبون عبادی سیاسی نظام،در مواضع مختلف نقش خود را در جهت دهی آرمان و هدف‌های انقلاب اسلامی نشان داده است.

نماز جمعه عبادت ویژه مورد تاکید اسلام و تشیع بوده که در جهت بصیرت افزایی و آگاهی مردم از مسائل روز کشور و جامعه بین الملل برگزار می شود.

نماز جمعه تریبون مردم و مطالبه ی آنهاست و خطیب جمعه با شنیدن مشکلات مردمی میتواند پل ارتباطی بین مردم و مسوولین باشد و گام موثری در رفع آنها داشته باشد.

امام جمعه با وحدت آفرینی و محبت و تقوا و رعایت احکام الهی و عدالت اجتماعی را ترویج می کند و مردم را به صفا و همدلی فرا می خواند و با توجه به نیاز انسان به موعظه و پند، خطبه‌های نماز جمعه سبب می‌شود جامعه به وظایف خود آگاه و از دنیاطلبی صرف جدا شود.

*نماز جمعه مظهری از صف توحیدی ملت ما*

در زمان برگزاری نخستین نماز جمعه آیت‌الله طالقانی در بیاناتی گفتند: نماز جمعه مظهر کاملی است از صف توحیدی ملت اسلام و در عین حال آگاهی، تنبه، هشیاری، افشا کردن دسایس دشمن و مطلع کردن همه مسلمانان به وظایف و مسوولیت‌هایی که لااقل در مدت یک هفته در پیش دارند.
نماز جمعه صف عبادت، صف حق پرستی، صف روابط قلوب و وجدان‌های بیدار خداپرستان در عین حال صف نظام، صف جنگ، صف فرماندهی و فرمانبرداری از این جهت برای امام جمعه شرایط خاصی قائل اند که هم بتواند فرماندهی کند، هم بتواند آگاهی بدهد و از حوادثی که در کشورهای اسلامی، جامعه مسلمین، دسیسه‌های زیر پرده مسلمانان را آگاه کند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان