جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست :

خشکسالی ۳۰هزار میلیارد ریال به محیط زیست خسارت زد

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۱۷:۰۰ چاپ کدخبر: 18670

آفتاب ایلام |معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست ،در برآورد ابتدای سال جاری خسارت ناشی از خشکسالی به محیط‌زیست بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام؛ حسن اکبری ظهر شنبه در آیین معارفه مدیرکل محیط زیست ایلام اظهار داشت: در راستای پیشگیری و جبران این خسارتها و برای تکمیل زیرساخت های مقابله با خشکسالی و پروژه های ارائه شده به ۱۰ هزارمیلیارد ریال نیاز داریم که طبق پیشنهادات و مستندات آن برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

وی افزود: طی رایزنی های اولیه انجام شده مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال به سازمان تخصیص داده شده که با توجه به شاخص های و سطح مناطق چهارگانه و میزان کاهش بارندگی ها اعتبارها توزیع و به زودی مبلغی نیز به ایلام اختصاص خواهد یافت.

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حوزه خشکسالی نیز اعتقادی به توزیع علوفه در سطح وسیع برای حیات وحش نداریم و بیشتر در حوزه تنوع زیستی به دنبال تامین اب هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه پوشش گیاهی نیز باید اقدامات پیشگیرانه در ایلام مدیریت و پیگیری هایی در سطح ملی در حال انجام است.

اکبری اضافه کرد: با توجه به وضعیت تنوع زیستی و کاهش بارندگی در ایلام در این راستا مبلغ قابل توجهی به این استان اختصاص یافت.

سه سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در کشور فعال است

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سه سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در سطح کشور فعال است که یک مورد ان در استان ایلام قرار درد.

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر در ایلام  محدوده جنگلی مناسبی برای تکثیر وجود داشته که ما بتوان ان را به طبیعت برگردانیم اولویت با اول با استان و اعتبارات ان نیز تامین می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس امار اعلام شده  در حال حاضر ۲۷۰ راس گوزن زرد ایرانی در کشور وجود دارد که ۵۷ راس آن در ایلام است.

وس بیان داشت: تکثیرگوزن در سایت ایلام از ۶ راس شروع و هم اکنون به تعداد قابل توجهی رسیده است. همچنین تعداد ۳۰ راس نیز از ایلام به استان های کشور منتقل شده است.

معاون منابع انسانی استانداری ایلام معاون نیز در این آیین با اشاره به اینکه آموزش همگانی جهت حفاظت از محیط زیست گفت: همه افراد جامعه باید راه و روش‌های حفظ محیط زیست را یاد بگیرند و مثل یک محیط‌بان نقش ایفا کنند.

حسن نجفی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست تکلیف آحاد جامعه است و همه باید خود را در مقابل محیط زیست طبیعی و جانوری مسئول بدانند.

ایلام دارای ۱۵ رودخانه دائمی و ۲۰ تالاب طبیعی و مصنوعی است

مدیرکل سابق محیط زیست ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای۱۵ رودخانه دائمی و ۲۰ تالاب طبیعی و مصنوعی است گفت: حفاظت و احیاء تالاب های استان یکی از اولویت های اداره کل حفاظت محیط زیست بوده است.

غلامرضا ابدالی افزود: با توجه به تنوع زیستی بالا در استان ، حدود ۷/۱۱ درصد وسعت استان از این مناطق توسط اداره کل محیط زیست اداره خواهد شد.

وی اظهار داشت: استان ایلام از تنوع جانوری بسیار خوبی برخوردار است به طوری که بالغ بر ۲۰۰ گونه پرنده و معادل حدود ۳۸ درصد پرندگان ایران، در استان شناسایی شده هستند.

در پایان علیرضا محمدی به عنوان سرپرست اداره کل محیط زیست استان ایلام معرفی و از زحمات غلامرضا ابدالی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان