چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در استان ایلام و مرز بین المللی مهران همزمان با اوج گرمای منطقه و ازدیاد جمعیت زاعران در این مرز گفت: خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) نیازمند مدیریتی واحد است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در دیدار با معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار داشت: کارهای خوبی در استان ایلام انجام شده است، در بحث تامین جهیزیه کمکهای خوبی نیز به استان صورت گرفته اما جوانان استان همچنان نیازمند اینگونه حمایت ها هستند .

وی با اشاره به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در استان ایلام و مرز بین المللی مهران همزمان با اوج گرما در مرز مهران افزود: در بحث زیرساخت‌های اربعین در مناطق مسیر منتهی به مرز مهران به خصوص شهرستان مهران و پایانه مرزی کارهای خوبی انجام گرفته که برای تکمیل دیگر طرح‌ها و پروژه‌ها نیازمند حمایت بیشتر است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: پیشنهاد اصلی برای حل این معضل(گرمای هوا) این است که جمعیت داخل مهران کنترل شده باشد و برای انجام این مهم باید اردوگاه‌های شهرستانی افزایش و زیرساخت های شهری تقویت شود.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: زائران مرز مهران را برای تردد به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند که این امر بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و پیش بینی می شود در صورتی که به هر دلیلی تردد ( ورود و خروج) به در مرز به درستی صورت نگیرد، باید امکانات استقرار ۲۰۰ هزار نفر در روز در مرز مهران فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در مرز مهران یادآور شد: با توجه به گرمای هوا در مهران و تقارن ایام اربعین با این شرایط آب و هوایی اقداماتی مانند تامین آب و یخ نیاز است که خوشبختانه تدابیر لازم انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: با توجه به اینکه بعد از وقفه ۲ ساله اربعین امسال شاهد حضور بیشتر زائران از مرز مهران خواهیم بود که نیازمند مدیریتی واحد در این ایام هستیم تا بتوانیم با کمترین مشکل سهولت را در تردد زائران اربعین در مسیر رفت و برگشت مهیا کنیم.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: خدمت رسانی به زائران نعمتی است که باید از لحظه به لحظه آن استفاده برد چرا که طبق کلام معصوم زائران امام حسین دارای مقام شفاعت در آخرت است.

وی با تقدیر از حمایت های ستاد در بحث درمانی و استقرار دستگاه آنژیوگرافی در استان افزود: امیدواریم این ستاد در جهت تجهیز و استقرار دستگاه‌های مورد نیاز مراکز درمانی در بخش های دستگاه رادیو تراپی تجهیز بخش جراحی قلب ،بخش سرطان و همچنین آزمایشگاه ژنتیک و.... استان را حمایت کند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های نفت و گاز و همچنین صادرات در استان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به توانی که دارد می تواند جهت سرمایه‌گذاری زیر ساختی و تأسیس کارخانجات در ایلام برای جوانان بیکار اشتغالزایی کند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان