پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: دست تک تک پاکبان‌ها را میبوسم زیرا این عزیزان به دلیل تحمل مشقت برای تامین معاش و خدمت به زوار در نزد پروردگار دارای شأن بسیار بالایی هستند.

به گزارش آفتاب ایلام، سعید هُژبری در نشست هماهنگی ساماندهی پسماند پایانه مرزی مهران اظهار کرد: هر کس در هر لباسی که به زائران امام حسین(ع) خدمت کند، ارزشمند است و در این راستا قدردان زحمات پاکبان‌های فعال در مرز مهران هستیم.

وی با بیان اینکه شأن زائر امام حسین(ع) بسیار بالا است و ما متناسب با این شأن باید خدمات ارائه دهیم، ادامه داد: حجم بالای تردد زوار در این روزها در کنار گرمای هوا و تامین آب آشامیدنی در بطری‌های یکبار مصرف موجب تولید بسیار بالای پسماند می‌شود.

معاون استاندار ایلام هدف مجموعه مدیریت اربعین در استان را فراهم آوردن ایمنی، راحتی و آسایش زائران دانست و افزود: همه ما با عشق، علاقه و اعتقاد پای کار آمده‌ایم بنابراین نباید در انجام وظیفه احساس ضعف و خستگی کنیم.

هژبری، فرماندهی اربعین را یکی از موضوعات بسیار مهم در مدیریت این کنگره عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که انجام صحیح تمام امورات، نیازمند برنامه‌ریزی و رعایت نظم است.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه همه ما به عنوان متولیان اربعین باید مشکلات و نواقص را رفع و به گونه‌ای عمل کنیم که نظم و نسق بر امورات حاکم شود، تصریح کرد: تردد میلیونی زوار در این هوای گرم از مرز، نیازمند هدایت و راهبری است و چنانچه هماهنگی، همراهی، همدلی و فرماندهی نباشد ممکن است سلامت زوار اربعین با خطر مواجه شود.

وی با بیان اینکه در روز گذشته حوزه پسماند و جمع آوری زباله در مرز دچار نقص شده بود، تاکید کرد: در موضوع زباله و پسماند به دلیل اینکه به صورت مستقیم در رویت افکار عمومی است، کوچکترین مشکلات در این حوزه به چشم می‌آید.

هژبری، با بیان اینکه پاکبان‌ها باید به گونه‌ای شیفت‌بندی شوند که در تمام اوقات شبانه‌روز مشغول خدمت به زائرین باشند، تصریح کرد: بهانه‌هایی مانند محدودیت نیرو، تراکم و ازدحام جمعیت، گرمای هوا و نیاز پاکبانان به استراحت در این زمینه پذیرفتنی نیست زیرا با شیفت‌بندی پاکبانان می‌توان بر بخش زیادی از این چالش‌ها غلبه کرد.

معاون استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه در دستگاه امام حسین بین مدیر، پاکبان، معاون استاندار و شهردار هیچ تفاوتی وجود ندارد زیرا وجه مشترک همه آنها عشق به امام حسین و خدمت به زائرین است، خاطرنشان کرد: دیروز در نقطه صفر مرزی برای دقایقی حجم پسماند بطری‌های آب معدنی بسیار بالا رفته بود و حالت خوشی نداشت؛ پس از پیگیری مشخص شد که پاکبان‌ها در جاهای دیگر پایانه مشغول خدمت هستند، بنابراین با یکی از شهرداران بطری‌ها را جمع آوری کردیم تا منظره نامناسبی از مرز مهران در ذهن زائران ثبت و ضبط نشود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان