جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با اشاره به ثبت شجاعت مردم ایلام در دفاع مقدس در طول تاریخ کشور،گفت:پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گنجینه های ارزشمند کشور هستند

به گزارش آفتاب ایلام، «حسن بهرام نیا »روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، به ویژه سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت :پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گنجینه های ارزشمند کشور هستند.

وی افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس طلاهایی با عیار بالا بودند که امروز لازم است، روایان دوران مقدس این طلاها را با توسعه و بسط ارزش های دفاع مقدس با ارزش افزوده همراه کنند.

وی افزود: رشادت ها ،مقاومت و ایستادگی مردم ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مفاخری ثبت شده در طول تاریخ کشوراست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام و با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره عظیم اربعین، گفت: همه این عزیزان با دغدغه دین و فرهنگ اربعین لباس خدمت بر تن کردند و نتیجه تلاش کمیته های ۱۷ گانه اربعین، برگزاری باشکوه این کنگره عظیم بود.

بهرام نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که اربعین امسال را باشکوه ترین کنگره ی عظیم خواندند افزود:مردم استان ایلام به خوبی هم در استقبال و هم در بدرقه زوار درخشیدند ،زوار اربعین حسینی با خاطره ای خوش استان ایلام را ترک کردند.

حسن بهرام نیا با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین اتوبوس‌ وجود نداشت تصریح کرد: متوسط ماندگاری مسافران در پایانه برکت ۲۰ دقیقه بود و در شب آخر موج برگشت به یک ساعت رسید.

وی افزود:مردم و همه ی اعضای ستاد اربعین در طول این روزها در مهران با تمامی توان پای کار بودند تا اربعین باشکوه برگزار شود و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکردند و با تمامی ظرفیت،همت و هم افزایی به زوار خدمت رسانی کردند .

دفاع مقدس قله ی افتخار کشور است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این آیین گفت:هشت سال دفاع مقدس قله ی عزت، افتخار و عظمت نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است.

«محمد حسین فولادی »گفت: بازماندگان دفاع مقدس باید برای استحکام بخشیدن به نظام سربازی انقلاب را بیشتر از بقیه‌ی مردم شعار خود قرار بدهند و در این راه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ موضوعی بالاتر از دفاع مقدس در تاریخ کشور وجود ندارد افزود:ترویج فرهنگ و مولفه های دفاع مقدس در بین نسل جوان و نوجوان ضروری بوده که باید توسط پیشکسوتان عرصه ی جنگ انتقال یابد .

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان