جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام هجمه های دشمنان با جنگ اقتصادی و اختلاف افکنی و فتنه انگیزی در کشور،به بازدارندگی پایدار به لحاظ امنیت رسیده است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام،صبح امروز محمد سبحان حسنی در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مجتمع ارشاد اظهار داشت: دفاع مقدس علی رغم همه ی خسارت‌ها ، دستاوردهای مهمی چون خودباوری،نوآوری و ابتکاراتی در عرصه‌ ی دفاع مقدس در پی داشت.

وی ادامه داد: با گذشت سی و چند سال از دفاع مقدس کشورهای جهان این ابتکارات را مورد بهره برداری قرار داده و از آن تجارب که نشان از نبوغ جوانان ایرانی است استفاده می کنند.

وی به حضور بانوان ایلامی در پشت جبهه ها اشاره کرد و افزود: مردم استان بخصوص زنان ایلامی با تمام توان و با دستان خالی به حمایت از رزمنده‌ها در جبهه پرداختند.

حسنی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تقدیم سه هزار شهید در این مسیر نشان از ارادت این مردم به امام ،ولایت وکشور دارد، خاطر نشان کرد:سه هزار شهدای استان سند روشنی از حضور مردم استان در هشت سال دفاع مقدس بود.

معاون استاندار گفت:نسلی که رشادت‌های دفاع مقدس را ندیده است در معرض هجمه های دشمنان قرار دارند که تبیین و تدوین این افتخارات وانتقال آن بر عهده ی همه پیشکسوتان این عرصه و همچنین اصحاب رسانه و اهل قلم می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با وجود موفقیت های کشور در تمام عرصه ها در صدد کمرنگ کردن و مخدوش کردن این افتخارات است افزود: علی رغم همه ی تهدید ها با مقاومت ملت ما و رهبری خردمندانه ی رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری که با بصیرت و آگاهی به همه ی مسائل اشراف داشته و دشمن در این راه باز مانده است.

وی تصریح کرد:ملت ایران دارای تمدن دیرینه و تاریخ کهنی است که دشمنان با همه ی فشارها نمی توانند جلودار پیشرفت و دستاوردهای نظام اسلامی شوند و از راه هایی دیگری چون تهاجم به مبانی دینی و مذهبی وارد عرصه شده است که راه به جایی نخواهند برد.

سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: اینکه امروز تعدادی ناآگاه به پرچم مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا اهانت می کنند به علت کم کاری در تبیین و معرفی دستاوردهای شهدا در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نسل کنونی آنچنان که باید با شهدا آشنایی ندارند خطر نشان کرد: آرمان های والای شهدا و عمق فداکاری آنها در دانشگاه ها و مدارس به دانشجویان و دانش آموزان شناسانده نشده است و باید در این راه اقدامات موثری انجام داد.

فولادی با بیان اینکه گسست نسلی ایران را تهدید می کند،ادامه‌ی داد: ارزش های دفاع مقدس باید در مجامع علمی دانشگاهی و دانش آموزی برده شود تا این آرمان ها نسل به نسل حافظ خون ریخته شهدا و رشادت ایثارگران باشند.

به گزارش آفتاب ایلام ، تجلیل از تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران، رونمایی از کتاب، خاطره گویی، شعرخوانی و اجرای نمایش از دیگر برنامه های این آیین بود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان