جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

نعمت امنیت راپاس بداریم

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۰:۳۸ چاپ کدخبر: 19031

آفتاب ایلام |امنیت هدیه ای الهی وامنیت آفرینان نیز فرشتگانی فرهیخته وعاملان امید افزائی هستند که جان را درطبق اخلاص نهاده و با سلاح ایثار و صداقت به کوه خطر میزنند تا امنیت فراگیر برای همنوعان خویش به ارمغان آورند.




به گزارش آفتاب ایلام ؛ما انسانها در شبانه روز ازصدها نعمت خدا بهره مندیم اما خیلی ازآنهارا مشاهده نمیکنیم وپاس نمیداریم.
در بین هزاران نعمت پیدا و پنهان الهی‌ دوتانعمت بسیار مهم که براساس حدیث نبوی هیچگاه آنهارا نمی بینیم ( نعمتان مجهولتان) یکی سلامت ودیگری امنیت است.
امنیت بنیادی ترین نیاز اولیه بشر و از ضروریات فردی و اجتماعی انسان است که فقدانش شالوده جامعه را متزلزل و آسایش وآرامش را به تاراج میدهد.

دوام زندگی جمعی و انتفاع انسان ازمواهب الهی درگرو امنیت پایدار است.

آرامش امری معقول و فطری و یک و اقعیت کلیدی است که همه ی الزامات و آسودگی وآسایش افراد یک جامعه ی بسیط و متوسع را تامین وتضمین میکند.
نعمت امنیت زمانی برما مشهو دو معلوم میگردد که خو ف و خطر و خشونت بیرونی جامعه را تهدید وجان ،مال ، سرزمین ، اقلیم وارزشهای یک ملت را درمعرض نابودی قراردهد.

امنیت بسان آفتابی درخشان است که یخ یاس ونایره نا امیدی را به آب زلال و امید و آینده نگری تبدیل میکند.
آرامش وامنیت یک نعمت ناشناخته و ار مغانی نا پیداست که چنانچه قدرش ندانیم به راحتی لباس وحشت وو یرانی میپوشد و عالم امن وعزت مارا به آتش نا امنی وذلت تبدیل میکند.
براساس یافته های علمی واقرار و اعتراف عالمان علوم اجتماعی امنیت برایند تعامل و مشارکت همگانی ومعاضدت کنشگران اجتماعی و مسئولیت پذیری آحاد و اقشار مختلف مردم است.
امنیت عمومی درپرتو مساعدت مردمی حاصل میشود و رهایی ازتردید، دوری از خطر ، تحقق اعتماد وکسب اطمینان پایداررا درپی دارد.
هم صدایی جمعی، همگرایی فرهنگی، هم افزایی سیاسی و همارایی قومیتی ابزاری است که درکنار اقتدار جهانی، عزت منطقه ای ، امنیت ملی، شکوه اجتماعی و نشاط انفرادی جامعه مارا تامین وتکمیل و مرجع تهدیدات وتولید کنندگان بی نظمی را مضمحل ومفتضح میکند.
همه باید بدانیم که امنیت حاکم بر ایران بزرگ به آسانی بدست نیامده که اجازه دهیم مفت از کف برود.
شایسته وبایسته است مطلع باشیم که:
دوستی بامردم دانا نکوست - دشمن دانا به ازنادان دوست-‌دشمن دانا بلندت میکند-برزمینت می زند نادان دوست.
آری؛ دشمن هیچگاه دوست نمیشو د و لو جامه مهربانی برتن کند
او گرگ گرسنه ای ست که زوزه کنان آب را گل آلود کرده و درپی ماهی مقصود خود است تا زنده زنده او را ببلعد.
ما ایرانیان مسافران یک کشتی و بسوی یک مقصد مشترک در حرکتیم و لازم است چون گذشته ایرانی بمانیم و حافظ ایران خودباشیم ودرفضائی آرام وبا ز بانی لیّن اما صریح وقاطع متولیان را به چالش کشیده وحقوق خودرا مطالبه کنیم .
چنین باد.

سیدحرمت الله موسوی مقدم/فعال فرهنگی و رسانه 



نویسنده: سیدحرمت اله موسوی مقدم
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان