پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
 امام جمعه ایلام؛

دانشگاه علمی کاربردی بیش از پیش در مسیر مهارتی بودن حرکت کند

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ۲۰:۱۲ چاپ کدخبر: 19037

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: یکی از ضعف‌های آموزشی ما این است که فرد درسی را بخواند و آن درس در جامعه کاربردی نداشته باشد



  


به گزارش آفتاب ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین الله نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه در جمع روسا و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی که به مناسبت سالروز تاسیس این دانشگاه (۱۸ مهرماه) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: اسم دانشگاه جامع علمی کاربردی اسمی با مسمی است و در این دانشگاه متناسب با شرایط کشور دانش منجر به عمل می‌شود.
وی افزود: یکی از ضعف‌های آموزشی ما این است که فرد درسی را بخواند و آن درس در جامعه کاربردی نداشته باشد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید کار و تخصص ارزش پیدا کند، نه مدرک، گفت: کاری که شما انجام می‌دهید قابل تقدیر است. وقتی کسی مدرکی را می‌گیرد آن مدرک باید ارزش داشته باشد.

وی به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بعضی‌ها به دشمن خوش‌بین هستند در حالی که دشمن همه‌جوره به دنبال بمباران ما هستند. اما جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار بیان داشت: بخش زیادی از این اتفاقات به کم کاری حوزه فرهنگی ما بر می‌گردد. ما نتوانسته‌ایم دشمن را به درستی معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اسلام تعلیم و تربیت با هم آمده‌اند و نمی‌توان آموزش را از تربیت جدا کرد. در حوزه تربیتی باید بیشتر کار شود. جوانان ما باید بتوانند دوست و دشمن را بشناسند. در حوزه تربیت نسل جوان کوتاهی داشته‌ایم.

۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان ایلام فعال است

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی ایلام نیز در این دیدار گفت: تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در دهه ۷۰ با هدف تربیت نیروهای مهارتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

دکتر منصور احمدی با بیان اینکه بسیاری از مردم از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی اطلاعی ندارند، افزود: این دانشگاه به طور کلی یک دانشگاه مهارتی بوده و هدف آن تربیت نیروی کار آفرین متناسب با بازار کار است.

وی عنوان کرد: در استان ایلام هم‌اکنون ۱۰۰ رشته تحصیلی در ۱۰ مرکز علمی کاربردی سطح استان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی آموزش داده می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی ایلام در پایان خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیرا در کشور هیچکدام از دانشجویان و اساتید در این جریانات فعالیت نداشته‌ است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان