چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
استاندار ایلام:

اکنون جهاد رسانه ها، جهاد تبیین و مبحث اربعین است  

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۵۲ چاپ کدخبر: 19047

آفتاب ایلام | بهرام نیا خبرنگاران را هنرمندان متبحر حوزه قلم و نگارش توصیف کرد و گفت: اکنون جهاد رسانه ها، جهاد تبیین و مبحث اربعین است که باید از زوایای مختلف در مورد اربعین و جهاد تبیبن ورود و تحولات استان را موشکافانه رصد و پیگیری کنند.



به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه خبری ترنم بهاری ،حسن بهرام نیا عصر روز پنجشنبه در آیین تجلیل روز خبرنگار با بیان اینکه جایگاه رسانه ها ویژه و مهم است، اظهار داشت: رسالت خبرنگاران مهم، سنگین و پرخطر و لازمه ورود به این حرفه داشتن علاقه، استعداد و کسب آموزش های تخصصی است.

وی اظهار داشت : خبرنگاری به عنوان یک حرفه سخت، پرجاذبه و مخاطره آمیز دارای رسالت سنگین و مهمی است و قسم خداوند در قرآن به قلم و نگارش آن بیانگر اهمیت جایگاه رسالت خبرنگاری است.

بهرام نیا یادآور شد: خبرنگاری حرفه ای در توان هر کسی نیست و مدیران با رصد مطالب منتشره خبرنگاران و کسب اطلاعات از رسانه ها در مورد آن موضوعات تصمیم گیری می کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: مخاطب انتظار انتشار مطالب دقیق، شفاف و صریح در سریعترین زمان ممکن را دارد و هرگونه اخبار کذب، فاقد منبع معتبر و موثق یا انتشار دیرهنگام اخبار باعث ریزش مخاطبان رسانه ها و کوچ آنها به سایر رسانه ها می شود.

بهرام نیا تاکید کرد: خبرنگار باید منافع جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح و واقعیت ها را در سریع ترین زمان ممکن پمپاژ خبری کند و خبرنگاران منبع و ملجا خبری مورد اعتماد جامعه هستند.

وی یادآور شد: خبرنگاران واقعیت ها را با رعایت مواردی چون توام با حقیقت، سرعت، علم و اشراف به موضوع و فرهیختگی انتشار دهند تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند.

استاندار ایلام اظهار داشت: ایلام باوجود جمعیت کم اما دارای فضای رسانه ای پرشور، خبرنگاران فرهیخته و صاحب سبک و ایده پردازی است که در مقیاس ملی جایگاه خوبی دارند.

بهرام نیا خبرنگاران را هنرمندان متبحر حوزه قلم و نگارش توصیف کرد و گفت: اکنون جهاد رسانه ها، جهاد تبیین و مبحث اربعین است که باید از زوایای مختلف در مورد اربعین و جهاد تبیبن ورود و تحولات استان را موشکافانه رصد و پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: رسانه ها به موضوع حیاتی جهاد تبیین ورود و برای اربعین کار کنند، باید فضای استان اربعینی و میزبان افراد دینی مذهبی و از هر قشری باشند و تار و پود آنها رسانه ها باید انقلاب کنند.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه اربعین حجت را بر همه ما تمام کرده است، افزود: اکنون باید به طور جدی استان فضای اربعینی به خود بگیرد و در این راستا خبرنگاران رسالت اصلی را بر عهده دارند.

وی همچنین با اشاره به برخی خدمات دولت سیزدهم در استان طی یکسال گذشته ادامه داد: ۷۸۰ میلیارد تومان خدمات عمرانی و زیرساختی به صورت مطالبات پیمانکاری و بدون دریافت هرگونه اعتباراتی و تنها با ریسک پذیری مدیران انجام گرفته است و  رسانه ها باید با انتشار مطالب خود در مدیران ایجاد انگیزه کنند.

و پایان برنامه تریبون آزاد و تجلیل از تعدادی از خبرنگاران پیشکسوت و خانواده ۲ تن از خبرنگاران فقید از دیگر برنامه های آیین روز خبرنگار در ایلام بود.

انتهای پیام/

http://taranombahari.ir/?p=10956



نویسنده: شهناز موسوی 
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان