پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |جنگیدن به زبان ساده است، خون بود، توپ بود با صدای مهیب، تانک بود با بی رحمی، خمپاره بود که نابود می کرد


   

 

به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه خبری پی جور؛زمانی جنگ بود، جنگ نابرابر با بعثی ها _ هشت سال طول کشید_ هشت سال جوانان و نوجوانانی بودند که ایستادگی کردند _  هزار آرزو داشتند و هزاران آرزوی پدر و مادرانشان بودند…. رفتند، جنگیدند.

جنگیدن به زبان ساده است، خون بود، توپ بود با صدای مهیب، تانک بود با بی رحمی، خمپاره بود که نابود می کرد، تیربار بود که تکه تکه می کرد…. اما باز با دانستن اینها رفتند و ایستادند، مقابل همه دشمنان با همین تجهیزاتی که ما امروز در موزه ها می بینیم…. ایستادند و جنگیدند و ما نمی دانیم، نمی دانیم، واقعاً نمی دانیم چطور ایستادند… فقط می دانیم که ایستادند تا ما الان هستیم و نفس می کشیم، سرافراز و سربلند، با صدای رسا از ایستادگی و استقامت نوجوانان ۱۳،۱۴،۱۵ و…ساله حرف می زنیم. به زبان ساده است….

جوانان امروز اما، در خانه های امنشان به آلودگی صوتی لعنت می فرستند، از هوای آلوده انتقاد می کنند، با بارش خاک جبهه می گیرند، اما نمی توانند درک کنند که صدای مهیب ادوات جنگی گوش جهان را کر می کرد.

نمی توانند درک کنند هوای دلها به قدری از دیدن خون ها و شهدایی گلگون کفن آلود بود که به هوای بیرون توجه نمی کردند.

نمی توانند درک کنند جوانان دیروز در خاک می غلطیدند و آخرین شلیک ها را روانه دشمن می کردند و بعد فاتحه خودشان را می خواندند… و در آخر برای دفاع از کیان کشور رفتند….

به راستی چگونه باید در وصف شهدا قلم زد و اینهمه ایثار، عظمت، ایمان و شهامت و مردانگی را بیان کرد؟! – خدا نکند در این روزگار ویلا نشینی و برج سازی زمانه، ما آدمیان عافیت طلب را زمین گیر کند. همچنین حرص و طمع و رسیدن به پست و مقام ها و کسب مال و منال به هر قیمتی!! فراموشمان کند که آزادی و امنیت و آرامشی که امروزه ما و نسل های بعد از ما از آن استفاده خواهند کرد به دست چه کسانی و به چه قیمتی در اختیار ماست؟!

هیچ شخص و گروهی نمی تواند دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را نادیده گرفته و به سادگی از کنار آن بگذرد… امروزه عزت و اقتدار کشورمان در دنیا، مرهون فداکاری های شهدا و جانبازان و ایثارگران می باشد و ما باید در جهت ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان تلاش کنیم… باید جوانان و نوجوانان را با روش زندگی شهیدان آشنا کرد و بُعد معنوی زندگی آنها را نشان داد، باید نشان داد که رزمندگان و دلیران دفاع مقدس چطور توانستند جمهوری اسلامی را در آینده از خطرها مصون بدارند.

به یاد داشته باشیم که امام عزیز در وصف شهدا می گوید:  “بر ماست که با اعتراف به عجز خویش، از رزمندگان عزیزی که با شهادت طلبی ها و رشادت هایشان از مهین اسلامی خود دفاع نموده و با جان و خون پاک خود چراغ هایی فرا راه آزادی تمام ملت های دربند برافروختند قدردانی نماییم”

آری حکایت شهدایی است که در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند و چه شهدایی که در سنگر های تولید و تلاش مقابله کردند و البته در این میان شهدای گمنام به جهت مظلومیت شان در اذهان عمومی جایگاه ویژه ای دارند. هرچند آنها گمنام نیستند (بلکه این ماییم که بعداز آنها گمنام مانده ایم!) باید ضمن ارج نهادن به مقام شامخ آنها، مدام رشادت ها و جانفشانی های آنان را با غرور و افتخار بازگو کنیم تا چراغ روشن راه نسل های آینده باشیم.

مسئولین و دستگاههای دولتی باید واقعیت ها را آنگونه که بوده به نسل جوان منتقل کنند. نباید اجازه دهند دوران هشت ساله دفاع مقدس دستخوش نگاه سلیقه ای عده ای شود.

نسل جوان باید بدانند جوانانی از جنس خودشان چطور با سلاح ایمان اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران به اشغال دشمن درآید. باید حال و هوای آن دوران به خوبی منتقل شود تا جوانان ما بی تفاوت از کنار آن نگذرند. همگی باید دست به کار شوند و تنها با نصب بنرهای رنگارنگ، برپایی ایستگاههای صلواتی و نمایشگاه ها و چفیه دور گردن انداختن ها بسنده نکنند…

منبع: پی جور

https://payjor.ir/



نویسنده: فاطمه حمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان