پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
مسوول بسیج سازندگی سپاه ایلام:

۳۰۰ گروه جهادی تخصصی هفته بسیج در مناطق محروم خدمت رسانی می کنند

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۲۱:۴۲ چاپ کدخبر: 19309

آفتاب ایلام |مسوول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:۳۰۰ گروه جهادی تخصصی هفته بسیج در مناطق محروم و حاشیه شهرها در قالب گروه های تخصصی و چند تخصصی در حوزه های مختلف برای خدمات رسانی به این نقاط اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، سرهنگ علی ملک زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های جمعی استان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت:افزایش نهضت آبرسانی به مناطق محروم از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ مورد از مهمترین خدمات بسیج سازندگی به مناطق محروم استان ایلام است.

وی گفت:در پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی افزایش اعتبارات این طرح از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان با بهره مندی ۶۰ هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بسیج سازندگی سپاه استان صورت گرفته است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: در طرح نهضت آبرسانی ۱۸ مجتمع آبرسانی، ۲ حلقه چاه، ۶۰ مخزن آب، ۱۵ ایستگاه پمپاژ، ۲ تصفیه خانه، ۷۰۰ کیلومتر لوله کشی و ۲۵۰ لوله انشعاب مرکزی در حال انجام است.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات بسیج برای روستاییان و کشاورزان ایجاد طرح از آبخیز تا جالیز است که در ۴۰ روستا برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان انجام می شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اضافه کرد: هم اکنون در بخش احداث مسکن مددجویان، تعداد ۱۰۰ واحد در دست احداث است و برای ۲۰۰ واحد تعمیرات  توسط گروه های جهادی با رعایت استانداردهای لازم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: برنامه های بسبج سازندگی در قالب سه قرارگاه جهادی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی هدفمند، برنامه محور، امید آفرینی در بین روستاییان، مهاجرت معکوس و رونق تولید و اشتغال صورت می گیرد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه استان ایلام گفت: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از دستاوردهای نخبگان و تولید کنندگان در حوزه‌های مختلف، تلاش برای تقویت قطب های صنعتی، نصب سه هزار پنل خورشیدی با همکاری دستکاه های ذیربط و اعطای وام های  خرد و مشاغل خانگی از دیگر برنامه های این هفته است.

۲۹ آبان ماه تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده و بسبج خدمتگذار ملت ایران شعار امسال این هفته است.

استان ایلام دارای یک هزار و ۱۸۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ قشر تخصصی و مردم نهاد است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان