جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

 پروژه های حوزه بازآفرینی شهری به شکل چند منظوره تعریف شود

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۰:۵۳ چاپ کدخبر: 19351

آفتاب ایلام |معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باید پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری چند منظوره تعریف شود تا بتوان برای چند موضوع در بخش های مختلف از آن ها استفاده کرد.




به گزارش آفتاب ایلام، محمد آیینی روز دوشنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محله بانبرز شهر ایلام اظهار داشت: مردمی سازی از اهداف دولت در طرح بازآفرینی شهری است، برای این منظور باید از مشارکت خود مردم، سرمایه گذاران و خیران استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت و شتاب بخشی طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف افزود: نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه فراهم کرده است، معیشت، بهداشت و اشتغال سه موضوع اصلی است که باید در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: در دولت سیزدهم ادبیات بازآفرینی تغییر یافته است، در واقع عمده مشکل در محلات هدف بازآفرینی فرسودگی و حاشیه نشینی نیست بلکه از بسیاری شاخص‌ها همچون خدمات و مسکن عقب ماندگی وجود دارد که تلاش دولت این است که فاصله بین این محلات برخوردار و مناطق غیربرخوردار کمتر شود.

آیینی اضافه کرد: مطابقت با اولویت‌های جدید نیازهای محلات احصا و پروژه‌های چند منظوره در محلات تعریف شود تا بتوان برای چند موضوع در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، آموزشی و جهت ارائه خدمات به مردم از آن ها استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تکمیل کامل کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز شهر ایلام شد و گفت: این پروژه باید تا دهه مبارک فجر به طور کامل تکمیلو در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ادامه از همراهی دستگاه های مربوطه به ویژه استاندار ایلام جهت احداث چنین مجتمع هایی قدرانی کرد.

مدیرکل کتابخانه های استان ایلام نیز در این آیین گفت: تسهیل دسترسی مردم در راستای ترغیب به مطالعه همواره رسالت اصلی کتابخانه ها بوده که گسترش آن، فرهنگ کتابخوانی را ارتقا می بخشد.

سمیه حیدری با بیان اینکه راه تعالی فرهنگی از توسعه کتابخانه های عمومی می گذرد، بیان کرد: کتابخانه ها به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی ، در توسعه پایدار فرهنگی جامعه نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه تکمیل سالن مطالعه کتابخانه بانبرز شهر ایلام از مطالبات مهم مردم منطقه است که انتظار میرود مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: تاکنون مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کتابخانه ها عمومی کشور برای تجهیز کتابخانه بانبرز شهر ایلام هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ادامه داد: همچنین بیش از ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبارات محل مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین اداره کل امور اجتماعی استانداری در سال گذشته برای تجهیز این کتابخانه استفاده شده است.

به گفته حیدری، در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه شهر بانبرز شهر ایلام هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام  گفت: امیدواریم با حمایت مسوولان و در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم منطقه نواقصی هایی که در کتابخانه بانبرز وجود دارد برطرف شود.

به گفته ای حیدری، منابع این کتابخانه 6 هزار جلد کتاب است.

وی عنوان داشت: لازمه توسعه فرهنگی ایجاد کتابخانه است و این مهم همواره در اولویت برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده است. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام ادامه داد: تکمیل سالن مطالعه کتابخانه بانبرز شهر ایلام از مطالبات مهم مردم منطقه است که انتظار میرود مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مردم منطقه بان بور شهر ایلام نیز درخواست احداث کتابخانه دارند که امیدواریم این این مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

حیدری اضافه کرد: بعد از کتابخانه مرکزی ایلام  کتابخانه بانبرز بزرگترین کتابخانه در سطح استان است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان