جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه پاسداران با بیان اینکه عشایر به عنوان مرزداران همانند سد محکمی عمل کرده اند گفت:جامعه عشایر یازده هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام،سردار سید ضیاحزنی در همایش تجلیل از شبانان و گله داران عشایر استان ایلام در محل قرارگاه بانروشان، با بیان اینکه عشایر به توانمندی ها و تولیدات خود تکیه دارند،اظهار داشت: تولید،و تکیه بر توان خود از شاخص های زندگی عشایری است که بخش مهمی از گوشت و لبنیات کشور و همچنین و ۳۵ درصد از صنایع کشور توسط این قشر تولید می شود.


وی گفت: با پیر شدن عشایر منطقه و بی‌رغبتی جوانان و برای زندگی عشایری در سال‌های آینده زندگی عشایری در استان به سمت پیری می رود که برای کشور خطرناک است .

سردار حزنی ادامه داد:ماندگاری و حفظ جامعه عشایری می تواند به ماندگاری کل کشور و حفظ سرمایه‌ها در کشور کمک کند که در این راه می طلبد ارگان ها و اداراتی که با این قشر در ارتباطند به وظیفه خود بخوبی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه می توان خیلی از مشکلات  این قشر را حل کنیم خاطر نشان کرد: جامعه عشایری در ۲۹ استان پراکنده هستد واین استانها از جمعیت عشایری برخوردار هستند، ما در سازمان بسیج عشایری و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه مصمم هستیم که مشکلات عشایر و گله داران و شبانان سطح کشور را با هماهنگی با مسئولین برطرف کنیم .

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و مشاور فرمانده کل سپاه

گفت:بحث شورای عشایری یکی از مطالبات بوده است که مصوباتی داشته است که خوشبختانه این مصوبات این شورا توانسته در تامین نیازهای اولیه موثر است.

سردار جمال شاکرمی نیز در این مراسم با بیان اینکه محل برگزاری این برنامه جای پای رزمندگان جنگ در آن روزهای سخت است اظهار داشت:سپاه در تمام عرصه‌های محرومیت زدایی همواره در خط اول بویژه نگاه ویژه ای به استان ایلام داشته است.

وی گفت: شبانان و گله داران ،مرز دار و انسان های شریف و با ریشه ای هستند که اصالت آنها ریشه در این خاک دارد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین( ع) ادامه داد:پاسداری و حفاظت مرزی در استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بر عهده عشایر بوده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان