جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
معاون استاندار ایلام:

شهرک های اربعین در شهرهای مرزی احداث می شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۴:۱۴ چاپ کدخبر: 19383

آفتاب ایلام |معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یکی از برنامه های ستاد اربعین کشور برای خدمات رسانی به زائران احداث شهرک های اربعین در مناطق مرزی تعیین شده است.




به گزارش آفتاب ایلام، سعید هژبری روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین اظهار داشت: این موضوع توسط ستاد اربعین کشور به استان های درگیر با تردد زائران ابلاغ شده و باید برنامه ریزی های لازم به منظور جانمایی امکانات مورد نیاز این شهرک ها صورت گیرد.

وی هدف از اجرای این شهرک ها را توسعه خدمات رفاهی به زائران و سهولت در دسترسی و ارائه خدمت به آنان عنوان کرد.

معاون استاندار ایلام افزود: آسیب شناسی دقیق در خصوص زیرساخت های مورد نیاز اربعین در استان توسط دستگاه های مسوول در حال انجام است و با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری این موارد به ستاد اربعین کشور ارسال می شود.

هژبری یادآور شد: احداث ۱۰ سرویس بهداشتی در شهر شباب با توجه به تردد زائران از این نقطه ضروری است ، همچنین باید در محدوده پل زائر نیز نسبت به احداث این سرویس ها اقدام شود.

وی یکی از نیازهای احصا شده در سال جاری را لزوم ایجاد مسجد در سه راهی جندالله برشمرد که با هماهنگی سپاه انجام خواهد شد ، همچنین بهسازی پلیس راه جندالله نیز با تامین اعتبار توسط سازمان راهداری اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که امسال در مرز مهران وجود داشت، کمبود محل اسکان و استراحت در پایانه برکت بود که باید در اولویت برنامه های مسوولان امر قرار گیرد.

هژبری گفت: تمامی سازه هایی که در مرز مهران ایجاد می شود، باید به شکل دائمی باشند تا در سال های آینده بتوان از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با انتقاد از فعال نبودن استان های معین در حوزه اربعین اظهار داشت: متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی این استان های تعیین شده با وجود در اختیار گذاشتن زمین صورت نگرفته است.

معاون استاندار ایلام از موافقت سازمان تامین اجتماعی برای احداث یک زائرسرا در مرز مهران خبر داد و یادآور شد: این زائرسرا با یک هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا تامین اعتبار شده و پیش بینی می کنیم تا خردادماه سال آینده افتتاح شود.

هژبری با اشاره به هزینه زیادی که سالانه برای خنک کردن آب معدنی در مهران با توجه به ورود به فصل گرما می شود، خواستار احداث یک سردخانه در این مرز شد تا ضمن کاهش هزینه ها خدمات بهتری نیز به زائران ارائه شود.

انتهای پیام/

 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان