پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |احتمالا شما هم این روزها، از خواب که بیدار می شوید و تلگرامتان را چک می کنید، متوجه می شوید در سوپر گروه های جدیدی عضو شده اید که تا به حال عضو نبوده اید و حتی کانال ها و گروه های جدید نیز هیچ سنخیتی، با روحیات و احوالات شما نداشته و شما را عصبی و ناراحت هم خواهند کرد .

گروه هایی با نام های مختلفی از جمله؛ دوست‌یابی، صیغه، کمیته امداد، بانک ملی، سهام عدالت، موزیک، چت روم و... .

گاهاً می فهمید توسط چه کسی در گروه ها عضو شده اید و شاید با پیام دادن و دعوا کردن با شخص دعوت کننده، متوجه شوید، خود شخص، روحش هم از این قضایا خبر ندارد.

این روزها و به لطف فیلترنت، تبلیغات تلگرام های جعلی با شعارهای وسوسه‌ برانگیزی چون دور زدن فیلتراسیون بدون استفاده از فیلترشکن افزایش یافته و برخی نیز که از اتصال به پروکسی ها و فیلترشکن های متعدد مستأصل شده اند، با دیدن تبلیغات، اغفال شده و سریعاً اقدام به نصب این بدافزارها می کنند.

غافل از اینکه این اپلیکیشن ها، بدون اینکه شخص اطلاع داشته باشد، اقدام به دعوت مخاطبین به نصب برنامه، عضویت فرد و مخاطبین وی در کانال ها و گروه های متفاوت و گاهاً مستهجن می نماید.

موضوع جالب اینجاست که برخی از این اپلیکیشن‌ها روی فروشگاه گوگل پلی قرار دارند. جایی که مثلا باید خیال کاربران از نصب برنامه‌ها راحت باشد!

این بد افزار ها می‌توانند کنترل کامل گوشی شما را به دست بگیرند. می‌توانند به دوربین و میکروفن گوشی دسترسی پیدا کند و حتی می‌توانند تماس تلفنی برقرار کرده و یا پیام‌کوتاه بفرستند.

هکر ها با جعل لوگوی تلگرام و با ایجاد تغییر کوچکی در لینک دانلود سعی در فریب قربانیان خود با نسخه ­های جعلی تلگرام دارند. به عنوان مثال با تغییر جزئی در عنوان و تبدیل Telegram به Telgram یا Telegraam و....افراد زیادی را فریب داده و با ارسال تبلیغ خود به مخاطبان قربانی، شبکه قربانیان را گسترش می دهند.

لذا توصیه می شود، کاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند.

علاوه بر این، با به روزرسانی برنامه ها از فروشگاه‌های معتبر، به تبلیغات فریبنده توجه نکنند و ما را نیز از دعوت اجباری به گروه ها و کانال های مختلف نجات دهند.

انتهای پیام/



نویسنده: مریم چراغیان
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان